Ce carti am citit cand am avut burtica si in primele saptamani ale bebelusului

Nu stiu cum s-a intamplat, dar majoritatea au fost semnate de medici americani. Nu stiu daca americanii scriu neaparat mai multe carti pe tema asta sau a fost doar intamplarea 😛

Prima dintre ele a fost “Sarcina, nasterea si nou-nascutul, ghid complet” – de Penny Simkin, Janet Whalley, Ann Keppler. In ea am gasit informatii folositoarea, insa cartea este scrisa intr-un mod destul de plictisitor plus ca te cam ia de la Adam si Eva, daca intelegeti ce vreau sa spun… Pe de alta parte, unele lucruri care iti sunt sugerate in carte, in Romania, nu pot fi puse in practica – sa faci un tur al spitalului pentru a vedea conditiile inainte de nastere (eventual doar in cele private), sa apelezi la o doulla, sa chemi acasa un consilier de alaptare, etc. In mare, as numi-o branza buna in burduf de caine.

Imediat dupa aparitia lui Dinu, am primit “Bebelusul – manual de utilizare” – de DR. Louis Borgenicht si TATIC Joe Borgenicht. Cartea arata bine, este scrisa intr-un mod amuzant – ca si cum bebelusul ar fi un bun tocmai cumparat  si, mai ales, te invata multe chestii utile. Noi am folosit mai ales informatiile despre eliminarea gazelor din stomacel (regurgitare) – cu care am avut mari probleme la inceput.

Dr. Spock- Esential pentru bebelusul tau” – de Robert Needleman. Mi-a placut filosofia dupa care a fost scrisa aceasta carte – aceea a unui medic care asculta si care incearca sa gaseasca impreuna cu parintii perspective, fara a le indesa pe gat propriile solutii. Si in carte, autorul prezinta toate variantele cu toate avantajele si dezavantajele lor – de exemplu pentru alaptare, dar si pentru hranirea artificiala (chiar daca nu sunt de acord cu ea, atat timp cat cea naturala este posibila). Mai mult decat atat, explica foarte bine cum poti sa alegi o formula de lapte, prezentand chiar si varianta laptelui de soia.

“In forma dupa venirea lui bebe” – de Chantale Dumoulin. Iata ca am ajuns si la cartea pe care am primit-o doar pentru mine. Interesanta, ilustrata. Am rasfoit-o de cateva ori si, spre rusinea mea, nu am pus in practica niciodata ceea ce am citit, desi sfaturile sunt folositoare 😛

Destul de rapid am avansat spre teritorii necunoscute inca – “Cum sa devenim parinti mai buni” – de Stanley Shapiro, Karen Skinulis. Am rasfoit-o, am gasit sfaturi utile, pe care le-as aplica si sfaturi pe care nu le-as pune niciodata in practica. Nefiind inca in etapa cu pricina, m-am ingrozit putin de ceea ce pot si stiu copiii sa faca asa ca reluam lectura cand si daca va fi cazul. Din cuprins: Tandaleala. Crizele de nervi. Injuraturile. Vorba lunga. Raspunsurile obraznice. Smiorcaiala. TV-mania. Dezordinea. Timiditatea. Discutiile in contradictoriu cu parintii. Lupta cu temele. Notele proaste. Mofturile la mancare. Parintele unic.

“Ce sa le spunem copiilor (cand sunt foarte mici, cand sunt tristi, cand sunt bolnavi, cand se bucura)” – de Francoise Dolto. Chiar daca ne aflam pe teritoriul psihanalizei si cartea se refera in special la copii care au suferit traume sau se afla in situatii speciale, o mamica poate invata din aceasta carte. Cel mai important sfat pe care Francoise Dolto il da este acela de a spune copiilor adevarul oricat de dur ar fi el si arata ca lipsa lui ii poate aduce in situatii cu adevarat grave.

Cam atat am studiat pe suport fizic. In rest, am rascolit mult si bine internetul. Ce am citit interesant pe net, poate scriem in zilele ce vor urma.

Lasă un răspuns

