Filosofia scutecelor de bumbac (I). Cate ceva despre tipurile de scutece refolosibile

Filosofia scutecelor lavabile este ca, de fapt, nu este nicio filosofie. Lucrurile sunt foarte simple.

Unul dintre lucrurile pe care regret ca nu le-am stiut de la inceput a fost legat de scutecele de bumbac. Nici eu nu am stiut cum sunt scutecele de bumbac moderne, cu avantajele lor si dezavantajele lor, de unde sa le cumpar, ce modele sa aleg. Am citit despre ele cand Dinu avea deja 4 luni si atunci le-am si comandat pe primele.

Mai multe mamici mi-au spus ca atunci cand citesti pe Internet simti ca trebuie sa mai faci o facultate pentru teoria scutecelor lavabile. In realitate insa lucrurile sunt foarte simple.

Noi am folosit doua categorii de scutece:

1.    Prima categorie este formata din scutecul propriu-zis din bumbac si scutecul de exterior.
a.    Scutecul de bumbac arata aproximativ ca un scutec de unica folosinta si se prinde cu arici sau capse, iar in interior are o bucata de panza care are rolul de a absorbi mai mult (insertul).

b.    Scutecul de exterior se foloseste (obligatoriu) peste scutecul de bumbac si impiedica umezeaza sa treaca. Noi am folosit chilotei din PUL cu arici sau capse si pantalonasi de lana.

2.    A doua categorie de scutece inglobeaza ce am spus la prima categorie intr-un singur obiect – scutece All in one. Ele arata foarte asemanator cu scutecele de unica folosinta avand interiorul de bumbac si exteriorul impermeabil. Si aceste scutece au insert. Avantajul lor este ca sunt foarte usor de folosit. Din ce am citit eu, in SUA se folosesc mult aceste scutece, iar taticii, bonele si personalul de la crese si gradinite le prefera. Dezavantajul lor este ca se usuca destul de greu.

Alte scutece despre care am citit si le-am vazut, dar nu le-am folosit, sunt cele traditionale. Adica o bucata de panza (bumbac sau canepa) in care se infasoara bebelusul, iar pe deasupra se pune scutecul de exterior care impiedica umezeala sa treaca. Personal, aceste scutece mi se par destul de greu de folosit si nu le-am incercat pentru ca Dinu era deja prea mare atunci cand am aflat exact cum stau lucrurile. Ele se folosesc atunci cand bebe este foarte mic si trebuie schimbat des, pentru ca se usuca foarte repede.

E bine de stiut

•    In interiorul scutecelor se foloseste o folie biodegradabila facuta din vascoza, celuloza si amidon de porumb. Cand bebelusul are scaun, ea se arunca la WC. Face curatarea scutecelor mult mai usoara. Cand bebe face pisu, folia se clateste sau se spala in masina de spalat si se refoloseste. Folia se cumpara separat.

•    Scutecele pot fi tinute intr-o galeata cu apa, eventual cu otet, acoperita pana cand vor fi spalate. Eu am ales insa varianta in care le pastrez uscate, eventual intr-o punga pentru a nu mirosi, pana le bag in masina de spalat. Oricum, nu le tin mult (initial nici nu am avut prea multe) – le spal in fiecare zi sau la doua zile, maximum. Le bag in masina de spalat impreuna cu alte lucruri albe. Eu am ales sa folosesc detergenti ecologici, insa nu este obligatoriu.

•    Scutecele de bumbac nu se limpezesc cu balsam de rufe. Astupa porii, iar materialul nu mai absoarbe bine. Puteti pune putin otet in loc de balsam. Nicio grija, mirosul se duce atunci cand rufele se usuca!

•    Scutecele de bumbac nu se calca – aceleasi motive ca la punctul 3.

•    Chiloteii de PUL se pot spala la masina (sub 60 de grade), insa eu recomand spalarea lor manuala pentru o viata mai lunga (se spala extrem de usor si nu trebuie obligatoriu spalati dupa fiecare folosire).

•    Pantalonasii de lana pentru exterior nu trebuie spalati dupa fiecare folosire, insa trebuie tratati periodic cu lanolina.

•    Puteti folosi mai multe inserturi intr-un scutec pentru a-i creste capacitatea de absorbtie.

•    Unele scutece de bumbac devin mai absorbante dupa ce sunt spalate de 3-4 ori.

Acest articol va continua cu texte in care va voi spune exact ce fel de scutece folosim noi cu avantajele si dezavantajele lor.

Daca aveti nelamuriri, va rog, intrebati-ma!

4 Răspunsuri so far »

  1. 1

    Multumim pentru informatii! De azi avem si noi scutece refolosibile. Va tin la curent cu experienta nostra.

  2. 3

    Estera said,

    De unde le luam?


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

