Ce mananca bebelusul la zece luni

In jur de ora 10.00 – piure de fructe

Diverse combinatii de fructe continand mar, banana, piersica, para, mango, uneori avocado, pruna, pepene galben. De obicei combin cam trei fructe pentru un piure. Am evitat deocamdata sa ii ofer fructe prea acide – kiwi, ananas, pana de curand nici citrice. I-am dat, in schimb, sa guste in perioada in care au aparut cirese, visine, chiar zmeura. Nu intentionez sa ii schimb prea curand masa de fructe de dimineata, chiar daca unii ar putea spune ca fructele nu sunt de ajuns. As putea, in schimb, daca ii este foame sa ii ofer inca ceva de mancare dupa 30 – 60 de minute. Consider micul dejun cel mai potrivit moment pentru a manca fructe- ele contin multe calorii si carbohidrati care ofera suficient de multa energie pentru a fi mancate la micul dejun. In plus, ajuta digestia si, fiind mancate inainte de orice alt aliment, nu baloneaza. Micul meu dejun este alcatuit tot din fructe.

Masa de pranz (13 – 14.00) – piure de legume cu carne

Incerc sa evit sa combin proteinele si carbohidratii pentru ca ele nu se digera bine combinate. De asemenea, nu combin proteinele din carne cu cele din lactate. Uneori insa mai gresesc si eu. Piureul il fac din diverse combinatii de legume – morcov, pastarnac, foarte putina telina, dovlecel, ardei gras, rosie. Legumele le pregatesc la steamer – in jur de 40 de minute, iar la ele adaug piept de pui sa carne de vita pe care le fierb in prealabil. La acestea adaug putin ulei de masline. Uneori, in loc de carne ii ofer peste (salau, pastrav), galbenus de ou sau ficatel de pui. Am evitat totusi sa ii ofer ficat de pasare cumparata de la fermele avicole pentru ca acestora li se dau antibiotice, poate si hormoni, iar orice substanta de acest fel se metabolizeaza in ficat. Daca nu am ficat din pasare de la tara, prefer sa nu ii dau. De asemenea, atentie la ficat pe perioada verii! Este foarte perisabil!

Masa de dupa-amiaza (17 – 18.00) – branzica si iaurt

Cu mare dificultate pot sa il determin pe Dinu sa manance branza calcica. Totusi, uneori mai reusesc daca o combin cu ceea ce ii place lui cel mai mult – iaurtul. Pentru iaurt am ales Numa’ bun de la Napolact, iar cand vede paharul incepe deja sa isi linga buzele. Uneori la aceasta masa mai mananca paste cu branza sau mamaliguta cu branza si iaurt (Nu cele mai corecte combinatii alimentare).

Masa de seara (21.00) – cereale

Nu sunt inca foarte convinsa ca fac un lucru bun oferindu-i lui Dinu cereale instant pentru bebelusi pentru ca nu am inteles inca procesul prin care sunt fabricate si daca ele contin E-uri. Nici ideea de a-i fierbe cereale pentru adulti nu m-a incantat insa. Totusi, faptul ca cerealele pentru bebelusi au adaos de fier si vitamine m-a incurajat. Dupa mai multe incercari, am ales pentru cereale marca Humana, care mi s-a parut oarecum mai de incredere.

Oricand ii este foame, pofta sau se alinta, Dinu primeste laptic de la mami.

D nu a mancat niciodata biscuiti cu zahar si nici mancare gata preparata de la borcanel! Pana la 6 luni a fost hranit exclusiv la san.

PS: Medicii pediatri nu sunt nutritionisti! Atentie la sfaturile lor! Documentati-va si voi pentru ca uneori sfaturile lor lasa de dorit!

11 Răspunsuri so far »

  1. 1

    Ioana said,

    Trebuie sa adaug ceva vizavi de sfaturile proaste ale medicilor pediatri.
    In foarte multe cazuri, am auzit si am citit pe bloguri si pe forumuri ca problema constipatiei se trateaza cu ceai de musetel indulcit.
    Zaharul este un aliment procesat, din categoria celor de care trebuie sa ne ferim! Daca ii veti da bebelusului zahar incepand de la o luna- doua, acesta probabil ca va reusi sa creeze dependenta si veti ajunge chiar la faza in care bb va refuza orice aliment neindulcit! Zaharul provoaca obezitate, diabet, etc. NU dati zahar bebelusilor! Exista si alte metode de tratare a constipatiei (de exemplu – supozitorul, putin suc de morcovi, etc). In plus, este absolut normal ca bebelusul alaptat exclusiv sa nu aiba scaun in fiecare zi!

  2. 2

    Sarmiza Rosu said,

    Salut,
    sunt de acord cu ceea ce ai spus despre tratarea constipatiei cu ceai de musetel indulcit. Ca o paranteza, am citit ca ceaiul de musetel nu e grozav nici pentru adulti daca este baut in cantitati mari. De zahar nici nu mai comentez.
    Eu am rezolvat problema constipatiei la baietelul meu cu extract de malt sau cu para sau pruna. Au avut efect de fiecare data. Extractul de malt este 100% natural si il folosesc atunci cand para sau pruna nu au avut efect.

    Sarmiza

  3. 3

    Ioana said,

    Nu stiam metoda cu extras de malt. Am citit cate ceva si pare intr-adevar o metoda buna.🙂

  4. 4

    Mirela said,

    Iaurtul de la napolact este facut cu lapte praf. Este foarte sanatos cel de la covalact. Eu am sunat chiar si la linia lor verde si mi-au confirmat ca este cu lapte praf. (cel de la npolact).
    Cu drag,

    • 5

      Lavinie said,

      Problema celor de la Napolact este ca nu scriu pe ambalajele produselor compozitia. In gust se simte intradevar lapte praf. Pe mine ma deranjeaza ca Napolact abuzeaza de conceptul „ca la tara”, ca in marketing este voie. Ca la tara,de fapt, inseamna nepasteurizat, ci obtinut prin fermentare. Evident si fara lapte praf. Deci nu este cazul vreunui produs de raft, cu termen mare de garantie. Acum vine intrebarea: cum stii ca este foarte sanatos cel de la Covalact?

  5. 6

    Mireille said,

    Multi medici peidatri nu au habar de ceea ce fac. Eu am aflat despre net o gramada de lucruri, pe care doctorita nu le stie. Bebe a avut intoleranta la galbenus de ou si ea ma intreba (tampita) cat il fierb, ca si cand i l-as fi dat nefiert. De asemenea m-a intrebat de ce ii dau iaurt bio, care e diferenta intre el si cel normal. Si multe altele. Eu caut inca un medic pediatru deschis la minte si care sa aiba habar si de alte lucruri in afara de pastile si siropuri pt. bebelusi. Voi ati gasit?

    • 7

      Lavinie said,

      Pai dat fiind faptul ca mie imi zicea sa ii dau copilului ceai de musetel dublu indulcit cu zahar pentru constipatie se cheama ca nu am gasit un medic pediatru pe masura asteptarilor:)

      • 8

        Ioana said,

        Da. Eu ma declar multumita de dr pediatru pe care l-am gasit pt D – care m-a sustinut cu alaptatul si mi-a spus sa nu ii dau lapte praf, a fost disponibila – mi-a dat nr de tel si mi-a raspuns cand am avut nevoie, m-a incurajat cu scutecele refolosibile pt ca si-a dat seama ca nu provoaca iritatii etc. Mai multe bine albe. Recunosc nu am avut probleme – am fost la dr pt controalele periodice, vaccinuri si o data sau de doua ori pt raceala. Daca ai nevoie de mai multe info, da-mi un mail la parinte.eco@gmail.com.

  6. 9

    raluca said,

    buna! la ce varsta avea bebe meniul acesta? multumesc


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

