Cum ne-am descurcat cu bebe de 1 an in vacanta in Antalya

Pentru ca abia ne-am intors din vacanta in Antalya si pentru ca inainte de vacanta m-au intrebat mai multe persoane daca am curaj sa merg cu Luca la varsta de un an intr-o astfel de vacanta m-am gandit sa scriu cate ceva pe blog.

Din capul locului trebuie sa spun ca mi s-a parut o vacanta chiar usor de „gestionat”. In primul rand zborul a fost suficient de scurt ca Luca sa nu isi piarda rabdarea (ba chiar bine plasat in timpul zilei ca sa traga si cate un pui de somn si la dus si la intors). Apoi cam tot ce ne-a oferit hotelul ne-a facut sederea comoda.

Program de vacanta

Bineinteles am facut plaja si baie in mare, in orele diminetii si apoi dupamiaza tarziu.

Serile, intre 20.30 si 21.00, aveam program de dans cu restul copiilor.


In timpul zilei mai treceam pe la spatiul de joaca si experimentam toboganul, balansoarul, leaganul si ce mai gaseam pe acolo. A fost foarte amuzant…

Daca Luca ar fi fost mai mare ar fi (si am fi) putut experimenta si alte activitati din cadrul clubului copiilor (jocuri diverse, pictura pe tricouri, lectii de turca..). Ramane pe alta data. 

De dormit am dormit bine…

Am dormit ca si acasa, toti trei in pat asa cum ne-am invatat si ne este drag. Dar hotelul ne-a pus la dispozitie un patut de bebe, pe care l-am fi folosit daca nu am fi avut alt obicei. Deci nici o grija pentru cei care nu prefera co-sleepingul – patutul pentru bebe este la pachet.

De mancat in rand cu cei mari…

Asa cum este normal am stat cu totii la masa, noi pe scaune de oameni mari, Luca in scaun special pentru copii, disponibil la restaurant. Iar cu mancarea ne-am descurcat binisor pentru varsta pretentioasa pe care o avem (adica 1 an). Din diversele feluri de mancare pe care le aveam la dispozitie am putut selecta pentru Luca: iaurt simplu, ou fiert, pui, peste sau curcan la gratar sau fierte, legume crude (in principal rosii si castraveti), fierte sau sote (in principal brocoli si dovlecei), niste paste mai simple cu busuioc, orez simplu, painici diverse (cu verdeturi, cu masline, cu ardei, cu seminte), caise uscate si multe multe fructe proaspete.  Ce era gatit avea si putina sare si uneori si ceva condimente. Am fi avut solutia preparatelor de dieta (adica piept de pui, peste si cateva legume fiete simplu, fara strop de sare, fara strop de ulei).  Pe acestea insa Luca le-a scuipat, asa ca am incercat ce era mai „light” din preparatele pentru adulti. Am incercat si cateva alimente pe care nu le-as numi interzise, ci nerecomandate (fiindca la preparare s-a folosit si ceva zahar) : visine din compot, clatite (fara crema sau dulceata).

Ne-au lipsit insa din meniu branzica si supele. Nu am gasit nici un cas ca sa pot sa ii ofer lui Luca branza iar supele erau mai rar doar de legume.

Am vazut si copii mai mici

Cei mai multi copii aveau peste un an, dar am vazut si bebelusi de cateva luni. Inclin sa cred ca si parintii cu bebelusi mai mici s-au putut descurca in privinta mancarii (de celelalte nu mai vorbesc).  Cred ca mai delicat putin este in primele etape de diversificare, dar oricum atunci cantitatea de hrana diferita de laptic este mica, asa ca nu ar fi o problema prea mare.

Una peste alta pentru noi a fost o vacanta reusita si ramane o optiune de vacanta si pentru anii viitori.

5 Răspunsuri so far »

  1. 1

    Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

  2. 2

    ancuttta said,

    Buna, am gasit postul tau cautand pe google si chiar mi-ai dat curaj..as vrea sa-mi zici, daca este posibil, unde anume in antalya ati fost, ce hotel..? Vrem si noi sa mergem cu bebelina, are 1.5 ani si am observat ca este foarte greu de gasit un hotel cu asemenea facilitati. merci mult!

    • 3

      Lavinie said,

      Am fost in Lara, la Rixos Lares. Totui, in Turcia (Antalya sigur) nu este asa greu sa gasesti hoteluri cu astfel de facilitati. Ei sunt orientati catre turismul pentru familie. Am cunostinte care au fost la Delphin Diva si, de asemenea, au fost foarte multumiti. Luca avea 1 an, dar am vazut copii si mult mai mici.

  3. 4

    Tavya said,

    La ce hotel ati stat? Recomanzi? Noi vom avea 10luni cand planuim sa mergem si nu stiu ce hotel sa aleg, mai ales ca bb e alergic la proteina din laptele de vaca. Mersi


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

