Neplaceri ale nasterii: Separarea muschilor abdominali. Ce e de facut?

Stiati ca atunci cand sunteti insarcinata, in special in ultimul trimestru, muschii abdominali se pot separa? Procesul  nu afecteaza fatul si nici nu este dureros. In schimb, in timp el poate produce neplaceri. Durerile de spate vin din cauza ca muschii ce sustin in mod normal coloana vertebrala nu isi mai fac treaba asa cum ar trebui. Aceasta este la randul ei suprasolicitata de faptul ca, dupa nastere, trebuie sa il ridicam in brate pe bebe foarte des. Nici ca estetica lucrurile nu stau prea bine pentru ca burtica isi va reveni mai greu daca muschii sunt separati. O nastere prin operatie de cezariana poate duce la accentuarea separarii muschilor abdominali pentru ca medicul ii impinge intr-o parte si celalalta pentru a putea avea acces la copil. In timpul sarcinii, cele mai multe femei nu sunt constiente de separarea muschilor, insa unele dintre ele pot simti un disconfort in ultimele saptamani.

Cum detectati daca aveti muschii abdominali separati?

Intindeti-va pe spate cu genunchii indoiti, ridicati usor capul (ca si cand ati face exercitii). Aceasta pozitie tensioneaza muschii abdominali, si subliniaza spatiul moale dintre ei – care are de obicei 1-5 centimetri în lăţime, intr-o linie verticala deasupra si sub buric. Daca puteti sa introduceti varfurile degetelor in acel spatiu inseamna ca muschii sunt separati. Medicul poate verifica separare abdominala la scurt timp dupa nastere la control medical de rutina, aproximativ 6-8 saptamani dupa nastere.

Ce putem face?

In primul rand, trebuie ca in primele saptamani dupa nastere sa nu facem eforturi prea mari care sa suprasolicite coloana vertebrala si mai mult. Atunci cand ne ridicam trebuie sa indoim genunchii si sa tinem spatele drept, ceea ce transferă greutatea de ridicare din spate si muschii abdominali la picioare. De asemenea, trebuie sa evitam sa ridicam greutati mari – cum ar fi cadita cu apa in care a facut baita bebelusul – aici va trebui sa cerem ajutor. Pe de alta parte, specialistii sunt de parere ca unele exercitii tip abdomene ar putea sa faca mai mult rau decat sa ajute in acest caz.

Exercitii

Un exercitiu pe care l-am gasit ca fiind recomandat ar arata asa: va intindeti pe spate cu genunchii indoiti si picioarele pe podea. Petreceti un prosop in jurul talie astfel incat capatul din dreapta sa ajunga in mana stanga si cel din stanga sa ajunga in mana dreapta. Apoi ridicati capul si omoplatii – ca la exercitiile pentru abdomen obisnuite, expirand pe ridicare – insa trageti capetele prosopului astfel incat acesta sa stranguleze talia. Repetati de cateva ori.

Alt exercitiu care vi se poate parea mai simplu ar fi sa va asezati confortabil pe un scaun cu picioarele pe podea si coloana dreapta. Aduceti mainile in sus deasupra capului, impingand ca si cum ati avea greutati si incordati in acelati timp muschii abdominali. Repetati de cateva ori.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: