Voi ce aveti prin congelator?

Voi ce aveti prin congelator? Este o intrebare care ma macina de ieri dimineata, de cand am descoperit, cu parere de rau, ca mi se termina rezervele de zmeura (din cogelator).  In framantarile mele am ajuns la concluzia ca romanul isi alege congelatorul precum portbagajul de la masina: adica sa fie incapator.  Dar incapator mai ales pentru carne. Si cu atat mai mult acum, ca mi se termina zmeura, mi se pare absolut neinspirat sa umpli un congelator cu carne, daca tot gasesti carne si proaspata si congelata pe toate drumurile si cam la orice ora. Desigur, este mai comod si poate mai eficient economic sa faci provizii, decat sa tot cumperi la 2-3 zile sau mai des carne. Dar mi se pare asa de firesc sa pui la pastrare peste iarna bunatati varatice sau primavaratice sau uneori tomnatice,  pe care nu le poti avea proaspete iarna (sau poate poti dar cu greu)! Zmeura, mure, afine, capsuni sunt doar cateva exemple (cel putin dupa care tanjesc eu).  Bine macar ca la mine predomina vinetele, nu carnea!

Nici nu stiti ce incantati am fost si eu si Luca sa mai desfacem din cand in cand (destul de des) cate un borcan de zmeura. El nu a mancat in vara, fiind mai mic de un an (iar mama lui fiind pecauta:)).  Dar le-a descoperit pe cele de la congelator si a fost asa de incantat incat de fecare data ne luptam pe borcanul cu zmeura.

Luca dupa un ospat cu zmeura

Desigur, si fructe congelate se pot cumpara de  la supermarket. Dar sigur nu au acelasi gust. Plus ca  mai bine le aleg eu pe cele pe care le congelez. Plus ca mai bine le pun in borcan de sticla decat in plastic, pentru ca altfel isi pastreaza aroma. Plus ca imi stabilesc portiile cum vreau eu.

Nu v-am facut pofta?

Deci voi ce aveti prin congelator?

7 Răspunsuri so far »

  1. 1

    Diana said,

    Acum si in legatura cu depozitele de carne ar fi de discutat. Noi nu mancam in mod frecvent carne insa pastram pentru bebe carne de la bunica din curte – adica bio. Pe langa carne mai avem ce mai primim de la bunica si nu putem consuma – legume, patrunjel tocat, marar, si bineinteles multe vinete si ardei copti😀.

    • 2

      Lavinie said,

      Pai nici eu nu sunt asa exagerata sa zic sa nu existe deloc si mi se pare super ok sa pastrezi carne daca ai o sursa bio, pe care nu o poti acesa oricand. Si noi pastram pe langa fructe si dovlecei, marar, patrunjel, frunze de telina si tot soiul de alte legume. Deja o iubesc pe bunica voastra:)

  2. 3

    nedeia said,

    aie aie aie…..

    avem asa: niste pui adus de mama, doua pizza congelate pentru momentele de lene, fasole pastai (multa), hribi (mmmmmmmce pofta mi s-a facut!!!), pachete de unt 40% grasime, cubuletze de decoct de nuci de sapun, alte ciuperci la punga…

    si cam atat, ca e mic congelatorul😀

    • 4

      Lavinie said,

      Aaaaaaa, povesteste-ne cum e cu cubuletele de decoct de nuci de sapun!!!!!!

      • 5

        nedeia said,

        pai e foaarte simplu: se cumpara nuci de sapun, se pune la fiert un litru de apa, se arunca in el .. stiu eu… vreo 10-15 nuci de sapun (eu de obicei le reciclez pe cele pe care le-am pus deja in masina de spalat la vreo 3 cicluri de spalare, dupa care adaug si vreo 10 nuci proaspete), si se fierb la foc mic pana scade apa cam pe la 750 ml (sau mai jos, depinde ce concentratie vrei) . nu le lasa nesupravegheate pt ca vor face spuma care ar putea da pe afara. amesteca prin ele pt a evita spuma prea multa sau da ochiul la ffff mic. cand te-ai saturat de fiert (a, sa nu uit: PUTEEEE deci tine geamul deschis :D), le lasi la „racit”, pana ajung la temperatura ideala de a le turna in pungutele in care faci in mod normal gheata; pe care le bagi la congelator si din care folosesti cate cuburi simti ca ai nevoie la o masina de spalat, eu le pun in compartimentul de detergent😉

  3. 6

    Simona said,

    Un sertar plin de rosii tocate, unul cu ardei si dovlecei si in ultimul leustean, patrunjel si marar🙂. Fara carne, nu ca nu am manca, dar mai bine cumpar putina si des.

  4. 7

    Ioana said,

    Noi nu avem zmeura sau afine, din pacate. Avem spanac😀. Dinu si eu suntem fani, tati nu il suporta🙂. Mai avem vinete, carne putina (pentru ca nu putem mergem in fiecare zi la cumparaturi sau la 2 zile). De obicei aveam si fasole pastai, dar acum nu mai avem😦


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

