Gustare de iarna – mar cu dovleac la cuptor

Pentru ca nu ma dau in vant dupa cocatura din placintele cu mere sau cu dovleac am experimentat azi un desert fara coca: mar cu dovleac la cuptor. Si mar copt cu scortisoara, dar si dovleac copt cu scortisoara mi se par arome ideale pentru vremea rece, friguroasa si ore petrecute mai mult sau mai putin la gura sobei.   Asa ca am ales sa amestec aromele si le dau dovleacului si marului ocazia sa-si imprumute din savoare.

Pentru ca este un desert si pentru Luca am ales sa nu folosesc zahar. Am cumparat dovleac deja dat pe razatoare din piata, iar pentru aceasta gustare am folosit doar atat dovleac cat incape in palmele caus (restul il voi portiona si pastra la congelator). Am ras tot pe razatoarea mare un mar golden fara coaja, am amestecat fulgii de mar cu cei de dovleac si amestecul l-am pus in vas de yena tapetat cu unt. Am aruncat peste si un strop de scortisoara si picaturi de lamaie si am dat totul la cuptor.  Si acum astept….

(Dupa 20 de minute)

A iesit delicios, dar acrisor.  Daca doriti sa iasa dulce acrisor puteti pune putina miere, dupa ce ati scos vasul din cuptor (asta ca sa nu alterati proprietatile mierii prin expunere la temeraturi ridicate).

Vazand ce a iesit zic ca ar mai merge urmatoarele variatii:

  • sa pun intai dovleacul la cuptor si ulterior si merele, pentru ca merele se fac mai repede. Asta ar insemna sa stropesc dovleacul mai bine;
  • ca sa iasa mai zemos (in lipsa zaharului) sa pun mai multa zeama de lamaie sau chiar portocala sau mai mult decat un mar ras si sa inlocuiesc goldenul cu un ionatan sau cu un soi de mar  mai zemos;
  • ar merge pe langa dovleac si mar si o gutuie.

Este bine de stiut ca prin coacere si fructelor si legumelor le creste indicele glicemic (si devin mai calorice), astfel ca daca sunteti intr-un program de control al greutatii merita sa incercati aceasta gustare fara zahar si fara miere. Daca sunteti impotriva zaharului din principiu puteti incerca sa indulciti fie cu miere, fie cu sirop de artar sau de agave.

Lasă un răspuns

