Cateva reguli ca sa nu ne ingrasam de sarbatori

Sarbatorile vin de obicei cu bunatati, iar daca sunteti pofticiosi ar trebui sa va faceti niste reguli care sa va ajute sa nici nu va ingrasati si sa nici nu aveti parte de indigestii. Regulile mele le scriu aici. Bineinteles, prima dintre ele ar trebui sa fie masura in toate.

  1. Nu amestecati prea multe feluri la o masa. Este destul de greu sa rezistati tentatiei, mai ales atunci cand in fata va stau tot soiul de bunatati. Totusi ar fi bine sa grupati alimentele pe categorii – de exemplu, la masa de pranz mancati carne incercati sa nu o combinati cu paine, cartofi, paste, ci mancati mezeluri traditionale, friptura, sarmale cu condimente, cu muraturi si/sau legume. Puteti sa lasati pe mai tarziu, pentru o alta masa salata Beouf.
  2. Combinatia dintre proteine si grasimi este acceptata, chiar daca grasimile animale, mai ales din carnea de porc nu sunt bune. Insa daca veti gati mancarurile cu prea multa grasime, s-ar putea sa ajungeti in situatia ingrata de a nu le putea manca fara paine, ceea ce nu ar mai fi o combinatie tocmai buna pentru stomacul nostru.
  3. Daca ati mancat deja foarte multe feluri la masa, macar desertul lasati-l pe mai tarziu pentru ca el va fi cel care ar putea deschide drumul spre o indigestie de toata frumusetea.
  4. Mancati fructele inainte de masa, pe stomacul gol (cu exceptia ananasului). Daca deja simtiti ca ati mancat prea mult, nu e o idee buna sa incercati sa dregeti situatia mancand niste mere, de exemplu, pentru ca asta duce sigur la balonare.
  5. Friptura, si carnea in general, merg bine cu un pahar de vin – care ajuta chiar la digestie. Bineinteles, atat timp cat nu se intrece masura!
  6. Atunci cand pregatiti dulciurile, puneti mai putin zahar decat este in reteta. Puteti ca alternative sa incercati sa folositi miere sau stevia rebaudiana.
  7. De pe masa sa nu va lipseasca salatele de cruditati si muraturile, puteti sa le mancati atat cu carne, cat si cu cartofi sau fainoase.
  8. Incercati sa nu mai faceti ture intre mese si sa aduceti de la bucatarie alune, floricele, bomboane sau alte lucruri care suprasolicita si ele sistemul digestiv.
  9. O idee ar mai fi sucurile facute in casa din fructe proaspete – dar si acestea ar putea crea probleme daca sunt baute la momentul nepotrivit. Ceaiurile neindulcite insa puteti sa le beti oricand, mai ales ca acum exista in tot felul de sortimente care mai de care mai parfumate si mai delicioase, fara nicio legatura cu ceaiurile din plante medicinale.
  10. Daca nu va puteti lipsi de paine, alegeti-o pe cea integrala – regula valabila pentru toate cerealele – inclusiv pentru orezul pe care il folositi la gatit.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: