Cateva randuri despre cum ne expunem inutil copiii pe Internet

Stiti reclama aceea care spune ceva de genul “Iti protejezi copilul in viata reala? De ce nu il protejezi si pe Internet”? Abordez astazi, dupa mai multe ezitari, un subiect despre care as fi preferat sa nu vorbesc niciodata – ma refer la unele decizii pe care le luam noi, parintii, astfel incat ne expunem nejustificat copiii pe Internet.

Toti am vazut, am avut si avem, ne amuzam in continuare probabil de pozele noastre “nud” de cand aveam cateva luni sau cativa ani. Probabil ca nu este nimic mai inocent decat un pici “asa cum l-a facut mama lui”. Si totusi, probabil ca putini dintre parintii normali ne gandim ca pozele cu copiii nostri pot fi vazute cu ajutorul Internetului de oameni cu intentii mai putin ortodoxe – ca sa le spunem delicat.

Nici nu mi-am pus problema ca unii ciudati ar putea sa caute poze cu copii pana cand nu am citit si eu, la randul meu, cate ceva despre asta. Cu siguranta problema este legata de un domeniu in care noi, parintii de astazi, avem multe de invatat si unde exista probleme pe care nu le vedem sau de care ne dam seama cu greu. Chiar daca subiectul nu ne place, ignorandu-l, nu inseamna ca el nu exista.

In afara catorva poze, putine, care au fost postate pe FB si pe blog astfel incat toata lumea sa le poata vedea, am incercat sa nu il expun pe D prea mult pe Internet si am folosit in general instrumentele de privacy pe care le-am avut la dispozitie. In schimb, am vazut foarte multe poze cu copii si, de foarte multe ori, cu copii pe ai caror parinti nu ii cunosc – ceea ce inseamna ca pozele erau lasate “la liber” astfel incat oricine sa le poata vedea. Din cand in cand pe pagina de FB imi mai apare cate un fundulet de copil si atunci in mod automat imi vine in minte articolul pe care l-am citit si care nu se referea la monstri cu colti si gheare, ci la oameni cat se poate de obisnuiti – uneori bine crescuti, gentili si amabili, care traiesc printre noi si care au pasiuni pe care majoritatea le consideram indezirabile.

Inainte sa recurgem la a posta fotografii prin care vrem sa aratam lumii intregi cat de frumosi sunt puii nostri, nu credeti ca ar trebui sa ne gandim mai intai ca trebuie sa ii protejam?

Lasă un răspuns

