Mancare gatita in casa vs borcanele pentru bebe

Acum ceva vreme un cunoscut mi-a explicat cum testa calitatea mezelurilor – dadea cateva bucati la caine – daca prietenul omului le manca, erau considerate ok, daca nu, nu. Pe principiul – „cainele e mai destept”. Cam acelasi lucru l-am incercat eu in urma cu cateva zile cu un borcanel de mancare pentru bebelusi (nu, nu e nevoie sa chemati Protectia Animalelor, niciun animal nu a fost ranit in timpul acestor experimente).

Continutul borcanelul cu pricina – vitel cu legume bio de la Hipp – a fost refuzat de cainele meu (avea un miros dubios, de mancare veche, desi era in termen).

Am fost impotriva mancarii preparate pentru bebelusi de la bun inceput si am preferat ca mancarea pentru D sa fie gatita in casa. E adevarat ca producatorii se lauda ca legumele si carnea continute sunt bio, ca modul de preparare al alimentelor mentine vitaminele si sunt dozate exact cantitatile de hrana potrivite pentru fiecare varsta, ca au continut redus de alergeni, etc.

Totusi, pentru mine sunt prea multe dileme si semne de intrebare. Daca nu au conservanti cum se mentin aceste produse luni de zile, este suficienta pasteurizarea pentru a pastra carnea atata vreme? Sincer, nu cred. La fel piureurile de fructe – cum se poate pastra de exemplu un piure de banane – daca sunt trecute printr-un proces termic inseamna ca o parte din vitamine s-au pierdut deja, iar daca nu, nu ar avea cum sa se pastreze fara adaos de conservanti. La toate acestea nu trebuie sa uit sa adaug ca toate borcanelele contin sare iodata, chiar daca pediatrii recomanda sa nu punem sare in mancarea copilului sub 1 an.

In schimb, prefer sa prepar eu alimentele pentru D si respect in general cateva reguli pentru cumparare si pentru gatit –  cumpar legume si fructe de sezon (cand e iarna la noi, e timpul portocalelor – sunt foarte bune acum!), cumpar carne din magazine aprovizionate zilnic cu produse proaspete, nu prajesc niciodata nimic “romaneste” – eventual mai calesc legume in unt (cea mai buna grasime pentru calit/prajit), nu prepar termic legume si fructe pana la extremis, sunt un fan al steamer-ului – care prepara la abur.

Voi ce parere aveti despre mancarea pentru bebelusi gata preparata?

3 Răspunsuri so far »

  1. 1

    corry said,

    Nu avem nicio parere, ca nu am incercat-o niciodata🙂
    Noi ne auto-diversficam de 2 luni deja, si acum mancam cam acelasi chestii toata famila; mai mult preparat la abur sau cuptor, uneori calesc cate ceva, dar f putin. Cu ocazia asta am ajuns si noi, parintii, sa mancam mai sanatos🙂

  2. 2

    zoozie said,

    Eu am ales uneori si borcane. Pe drum,. de exemplu. Sau cand Anda mi-a refuzat absolut orice. Anda s-a diversificat foarte lent, mesele ei sunt piatra de incercare a oricui si acum la doi ani mananca putin in comparatie cu alti copii. Borcanele au fost un compromis la un moment dat, dar ca si in cazul altor produse de gen, trebuie mare atentie la eticheta. Sunt si produse fara sare, bunaoare. Si fara zahar. Dar si borcanele cu… acid citric.

    Eu am gatit ina sa fel incat fata sa poata gusta safe din absolut orice mancam noi😀. Pentru ca la ea nu tine faza cu mesele lui bebe, mesele lu’ mami. Mancam din aceeasi farfurie si, cand era mica, orice lingurita de supa era o sarbatoare. Ma bucur ca macar am fost langa ea pe drumul asta lung. Acum e nevoita sa se descurce cam 11-12 ore pe zi fara mine😦

    • 3

      Lavinie said,

      Pregatindu-ne de o vacanta la Portita cand Luca avea 10 luni am cumparat si eu 3 borcanele sa am pentru orice eventualitate. Am desfacut un singur borcanel. Am gustat si eu si Luca din el si am scuipat amandoi. Am aruncat continutul, iar pe celelalte doua nu le-am mai desfacut niciodata. Asta a fost unica experienta cu borcanele. Nici la noi nu functioneaza conceptul de „mesele lui bebe’. El vrea din farfuria din care mananci si tu. Noroc ca eu pot manca fooooooarte light si nesarat. Oricum din combinatii de legume si plante aromatice poti face o mancare foarte gustoasa pentru bebelusi, chiar daca nu adaugi sare. De exemplu, pentru a da gust usor sarat unui preparat mararul este o alegere ideala.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

