Curatenie de primavara

Am avut o perioada plina in ultimele saptamani si recunosc ca nu mi-am respectat cu strictete principiile alimentare. Asa ca am decis sa trec la lucruri mai serioase din punctul acesta de vedere.

Vineri am umplut frigiderul de legume si verdeturi si m-am pus pe treaba. Nu a fost vorba despre “o dieta” in sensul clasic pentru ca nu am facut portii si nici nu am stabilit mese foarte clare – oricum este destul de greu din cauza alaptarii.

In fine, am decis sa elimin din alimentatie ceea ce imi face rau in mod normal – carbohidrati nesanatosi (fainoase si dulciuri rafinate). Trebuie sa eliminam ceea ce stim ca e gresit pentru fiecare in parte.

Ce am mancat timp de 2 zile

Am mancat fructe (mere, portocale, banane, mango), legume (linte, broccoli, cartofi, fasole verde, salata verde, rosii, ardei, castraveti), migdale crude si nuci, iaurturi si branzeturi, fructe deshidratate, un ou fiert – duminica. Am baut si cafea, dar fara zahar.

Ce nu am mancat

Asa cum spuneam nu am mancat dulciuri rafinate (e adevarat ca am avut parte de zaharuri din fructe si fructele deshidratate), nu am mancat cereale sub nicio forma si nici carne (pe care nu o mananc in mod obisnuit).

Acest stil alimentar ar fi ceea ce mi-as dori pentru o viata sanatoasa – bineinteles variind fructele, legumele si nucile, si introducand de asemenea portii mici de orez din cand in cand.

Ce nu mi-a placut? Desi am mancat destul de mult, m-am luptat cu foamea din cauza obisnuintei organismului de a primi carbohidrati cu “ardere rapida”. Daca voi reusi sa continui pe o perioada mai lunga stiu ca se va dezobisnui din experientele trecute.  Tot la capitolul nu mi-a placut – am fost tentata tot timpul sa mai ciugulesc cate ceva intre mese, dar si acesta este tot un obicei prost pe care incerc sa il corectez.

Ce mi-a placut? Mi-a placut ca m-am simtit plina de energie si am scapat de senzatia apasatoare pe care o dau consumul de prea multe cereale si dulciuri.

Mi-ar placea ca regimul alimentar al lui D sa fie asemanator, insa lucrurile scartaie. Bineinteles, el mananca si carne, asa cum am scris aici. Ce nu functioneaza? D este innebunit dupa legume, dar cu greu pot sa il fac sa manance fructe.  De asemenea, tinde sa manance in mod natural carbohidrati – cartofi, paine, chiar daca nu i-am oferit in mod special, ba chiar am incercat sa evit painea.

Lasă un răspuns

