Despre apa, hidratare si deshidratare la adulti si la copii

Obiceiul de a bea multa apa mi l-am format in adolescenta. De atunci, beau cel putin 2 litri de apa pe zi, iar cand e cald sau in zilele in care fac sport merg chiar spre 4 litri. Si pe D incerc sa il obisnuiesc sa bea si el cat mai multa.

Daca noi “suntem facuti din apa” (spune o reclama) si apa este sanatoasa, vitala pentru noi atunci este si pentru copiii nostri. Si totusi… “nu bea atata apa ca faci broaste in burta” (textul care mi se spunea cand eram copil), “nu bea apa inainte de masa ca nu mai mananci”, “nu se bea apa la masa”, “cum mai poti sa bei apa dupa ce ai mancat”, “nu bea apa inainte de culcare ca faci pipi in pat” si povestea continua….

Si atunci cand sa bem apa si cand le dam copiiilor? Intr-adevar, dimineata ar trebui sa ne-o incepem band apa si este mai bine sa o bem intre mese. Teoria nu se potriveste insa intotdeauna cu practica. Chiar daca se spune ca apa dilueaza sucurile gastrice si poate ingreuna digestia, prefer sa beau apa la masa si sa ii dau si lui D, daca vrea, in locul deshidratarii.

Apa este singurul lichid care hidrateaza (NU ma refer la bebelusii sub 6 luni inca alaptati la san) – deci fara ceai, suc, supa etc. Este bine sa bem apa si atunci cand nu ne este sete – putem sa umplem un pahar sau o cana si o tinem tot timpul la indemana. Obisnuinta de a bea apa se formeaza – daca la inceput nu putem sa bem foarte mult, dupa cateva zile organismul cere singur.

Este cu atat mai bine si mai important sa bem apa atunci cand avem activitati care prin naturala lor deshidrateaza – facem sport, stam la plaja, bem cafea sau alcool, etc…

Mai am insa o problema – de unde luam apa cea mai buna. De cativa ani buni bem apa imbuteliata – bineinteles, la PET.

Totusi, nu sunt convinsa ca apa din butoaiele de plastic nu contine BPA – mai ales dupa ce sunt tinute in soare, dar nici nu cred ca fierberea apei de la robinet rezolva mare lucru (de exemplu rugina). Incep sa imi pun problema achizitionarii unui filtru de apa – care ar aduce un plus de sanatate si este si mai eco decat sa folosesti mereu PET-uri. Voi ce parere aveti, ati folosit sau ati folosi un filtru de apa?

PS. Am remarcat ca noua reclama spune sa bem cel putin 2 litri de “apa” pe zi si nu “lichide” cum gresit indemna prima varianta🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: