Cand lucrurile vin de la sine si copilul nu mai doarme cu parintii

Acum vreo 3 saptamani ne-am gandit sa montam din nou patul de campanie al lui Luca, mai mult in joaca. Mai facusem si alta data acest lucru si dupa numai o zi il demontaseram. De data aceasta  joaca s-a transformat in treaba serioasa.  Lui Luca a inceput sa i se para interesant sa se ascunda acolo, sa isi ia cu el cate o jucarie sau sa isi ia laptele si sa-l bea, ascultand povestea preferata cu „cri cri” (adica Fata Babei si Fata Mosneagului, versiunea in care povestitorul e un greiere). Recunosc ca ne-am prostit si noi cu el, ne-am ascuns pe rand in patutul lui (da, asa mari cum suntem!), iar Luca a inceput rapid sa-l recunoasca drept teritoriul sau proprietatea lui. Astfel ca din prima seara de cand l-am montat Luca s-a dus singur sa doarma in patutul buclucas, in care se putea sui singur (patut din acela cu laterale cu plasa si fermoare).  Am fost uimiti, cumva si incantati, dar nu ne-am asteptat ca povestea sa se repete. Surpriza noastra a continuat in noptile urmatoare, cand optiunea lui clara era pentru patutul lui. Chiar si cand am incercat sa il luam cu noi in pat, a marait sau s-a dat jos si s-a dus in patutul lui.  De atunci si pana acum am mai dormit doar in doua nopti impreuna, in acest weekend, cand febra ne-a doborat pe amandoi.

Nu va ascund ca in prima noapte de independenta a lui Luca eu am fost cea care am „suferit” dupa co-sleeping. Dupa ce cat timp eram trei in pat simteam nevoia unui pat mai mare, cand am ramas din nou doi parea deja ca patul este prea gol fara Luca. Intre timp am inceput sa ma obisnuiesc, dar se pare ca mai greu decat s-a invatat Luca.

Am vrut sa va spun aceasta poveste ca o varianta de continuare a articolului „Cum sa-l dezvatam pe copil sa doarma in pat cu parintii?” . Si in replica la faptul ca multa lume care nu accepta co-sleepingul mi-a spus ca daca fac greseala sa-l iau cu mine in pat nu voi/vom mai scapa multa vreme de acest obicei. Luca a plecat din patul nostru la doar un an si jumatate. Noi nu am facut nici un fel de presiuni ca sa-l dezvatam de dormitul cu noi. In acel moment a fost el pregatit de o schimbare.

Acum, chiar daca dormim separat, suntem unii langa altii pe timpul noptii. De multe ori, la culcare, ne striga pe rand sa verifice ca suntem acolo. Uneori ma striga in timp noptii. Dimineata nu vine la noi in pat. Cere lapte cand nu este deja langa el. Apoi, pana se dezmeticeste (sau pana ma dezmeticesc eu), isi ia o jucarie sau se muta in sufragerie, pe canapea:)

1 Response so far »

  1. 1

    D. D. said,

    Cred ca bebelul vostru este foarte istet si deja se vede ca ii place sa fie independent. Bravo ca ati reusit impreuna. Cred ca atunci cand vrei ca un copil sa doarma in patul lui, mai intai trebuie parintii sa isi doreasca sa doarma singuri. Multi zic ca nu mai pot sa-l dezobisnuiasca pe cel mic sa nu mai doarma in patul lor, dar in sinea lor nici ei nu isi doresc acest lucru, de multe ori pentru ca trebuie sa accepte ca puiul lor a crescut.

    Nu cred ca este o regula cum e mai bine sa doarma copilul: cu parintii sau singur. Fiecare trebuie sa faca asa cum simte el ca e mai bine pentru toata familia. Nu cred ca vreuna din metode e gresita si, de asemenea, nu mi se pare normal sa-ti dai cu parerea in legatura cu decizia cuiva, pentru ca nimeni nu e in masura sa spuna care e metoda cea mai buna. Fiecare metoda are avantaje si dezavantaje.
    Ana a dormit cu noi in camera, in patutul ei, pana cand am inceput sa o deranjam noi cand veneam in camera sa ne culcam, iar ea se trezea.
    O luam la noi in pat cand o alaptam si cateodata ramanea la san si cateva ore ca adormeam si eu, dar mereu a dormit in patutul ei pentru ca eu am considerat ca e mai sigur si pentru ea si pentru noi. Daca ar fi dormit cu noi in pat cu siguranta ca eu nu as fi reusit sa ma odihnesc datorita stresului de a nu-i face ceva, eu sau sotul. Pe de alta parte nu am considerat ok nici sa dorm eu cu copilul si sotul singur. Asta a fost decizia mea si cred ca a fost cea mai buna. Probabil fiecare parinte crede ca decizia lui e cea mai buna si de aici „neacceptatul” altor solutii.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

