Exercitii Kegel

Incerc sa va rezum scurt si la obiect ce am invatat aseara la conferinta „Sanatate& Feminitate – Ai grija de Perineul Tau Indiferent de Varsta” organizata de Active Center si Asociatia Mame pentru Mame.

Fiecare participanta a primit cate o minge antistres cu ajutorul careia sa poate face un exercitiu tip Kegel pe care vi-l recomand. Este foarte simplu si poate fi facut timp de 5 minute in fiecare zi, din ce pozitie vrem – in picioare sau sezand: cu o mana strangem mingea in timp ce ne incordam muschiul perianeal ca si cum am incerca sa oprim mictiunea si defecatia in acelasi timp cateva secunde, apoi relaxam.  Se repeta aproximativ 20-30 de ori pe zi. Simplu, nu-i asa?

Probabil ca va intrebati daca exercitiul nu poate fi facut si fara minge, asa cum ne-am intrebat si noi cele de la conferinta. Ba da, doar ca mingea ne ajuta sa vizualizam mai bine contractia musculara – si exista si o legatura intre cat de tare strangem mingea si cat de tare contractam perineul.

Florentina Opris de la Prima TV, care a fost si ea prezenta, ne-a  invatat un alt exercitiu cu care putem sa antrenam perineul cu ajutorul mingii. In picioare – fixam mingea intre genunchi si o presam cateva secunde, apoi relaxam. Repetam de cateva ori.

Eu trebuie sa recunosc ca perineul propriu s-a tonifiat mult in ultimul an de cand am reinceput sa fac constant diferite forme de sport – predominant Pilates, dar si tae-bo, yoga, aerobic…

Am mai aflat un lucru interesant pe care moasa Vania Limban a tinut sa il sublinieze: exercitiul care se poate face la toaleta pentru tonifierea perineului, incercand sa oprim mictiunea (desi se recomanda in toate revistele si pe toate site-urile?!?) NU este un exercitiu care se face frecvent pentru ca poate duce la disfunctionalitati ale vezicii urinare.

Succes la tonifiere!

6 Răspunsuri so far »

  1. 1

    luckyrock said,

    ha, ce bine de stiut! eu am incercat sa fac acele exercitii la toaleta, dar disconfortul a fost prea mare de fiecare data [pana la urma m-am dus acolo de nevoie!:))] si am renuntat.

    obisnuiam sa-mi mai contractez muschii cand mergeam cu autobuzul [stand in picioare], dar cand imi aduceam aminte [adica destul de rar].

    mult mai eficiente sunt antrenamentele regulate, ca cele pe care le faci tu.

    • 2

      Ioana said,

      Daca te intereseaza subiectul vino la o conferinta despre sanatatea perineului. Doamnele de la Active Center le vor tine cu regularitate in urmatoare perioada, iar eu le voi anunta pe blog.
      E mai bine sa faci din cand in cand exercitiile cand iti amintesti, decat niciodata!🙂

  2. 3

    luckyrock said,

    multumesc pentru invitatie, chiar as veni, dar in prezent nu sunt in Bucuresti. insa m-am abonat la blogul tau si voi fi mereu la curent cu noutatile.:)

    apropo de intarirea musculaturii, hai sa vezi ce recomanda Bebe Mihaescu [sigur ai auzit de el].

    http://10luckyrock.blogspot.com/2011/04/face-dragoste-aproape-perfect.html

    • 4

      Ioana said,

      Cand eram adolescenta si incercam sa ma informez mai mult pe subiecte de genul acesta: erau doua „autoritati” in domeniu dr Cristian Andrei si sexologul Bebe Mihaescu. Am preferat stilul primului dintre ei si pentru ca era psihiatru si explica chestiuni destul de dificile pe intelesul tuturor.
      Despre bilele lui Bebe Mihaescu – am inteles mecanismul si probabil ca functioneaza. De fapt, cam in acelasi stil se pot face exercitii Kegel cu aparatul Epi-No, insa metoda este mai moderna.
      La randul ei, povestea lui Epi-No a pornit de la niste tartacute de dimensiuni diferite pe care o moasa din nu-stiu-ce sat african le ajuta pe femeile gravide sa nasca pastrandu-si perineul intact.
      Cred ca este o problema de persoana – metoda nu stiu daca este neaparat nefericita, ci mai degraba stilul povestitorului cam… scabros…🙂

  3. 5

    luckyrock said,

    da, si mie mi-a placut mult de Cristian Andrei. nu numai stilul, dar si vocea lui te cucereste.:)

    eu consider ca vaginul este un organ foarte delicat, cu o oarecare vointa proprie.:) orice actiune mecanica asupra lui [prin jucarii sexuale, obiecte de antrenament, instrumente ginecologice] mi se pare violenta.

    • 6

      Ioana said,

      Intr-adevar Cristian Andrei are o voce foarte placuta. Sunt ziarista ca profesie – deci e ceea ce numim in breasla „voce de radio”.
      In ceea ce priveste actiunile mecanice asupra vaginului – OK, e un punct de vedere interesant. Dar exercitiile Kegel sunt sunt folositoare si pot fi facute si fara instrumente🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: