Bebelusi, copii si animale de companie

Multi parinti sunt panicati de ideea de a avea animale de companie atunci cand apare bebe. Pe noi venirea pe lume a lui Dinu ne-a prins avand si caine si pisica. Pe Mita nu o mai avem insa pentru ca a murit acum o luna de batranete.

Chestiunea e controversata, iar cei care nu iubesc animalele nu cred ca vor putea fi vreodata convinsi ca un pet aduce si beneficii.

Am respectat pe cat s-a putut regulile: nu am facut curatenie pisicii atunci cand am fost gravida si am atins-o cat mai putin (oricum nu se dadea in vant dupa mangaieri), nu am primit niciodata animalele in dormitorul unde doarme D, vaccinuri etc…

Beneficii

– Cred ca primul pe care as putea sa il trec pe lista ar fi bucuria si energia pozitiva, buna pe care o aduc animalele (pentru cunoscatori).

– Un alt beneficiu este ca lui D nu ii este frica nici de caini, nici de pisici, nici de alte animale.

– Bucuria ca vezi un copil care alearga in parc impreuna cu catelul, se urca pe el, il trage de urechi si de coada. E ceva frumos.

Dezavantaje

–         Lui D nu ii este frica de niciun animal – s-ar duce pe strada sa mangaie toti maidanezii care nu stiu intotdeauna cum reactioneaza…

–         Munca. Multa – multa. Animalele trebuie hranite, spalate, plimbate si vaccinate. Trebuie curatat dupa ele. Cainii si pisicile lasa mult par in urma. Cei comozi din fire nu ar trebui sa isi ia animale de fel. Nici cei cu mania ordinii si curateniei.

E periculos pentru copil?

Depinde. Poate fi. Nu sunt atat de inconstienta sa spun ca toate animalele sunt perfecte – seamana destul de mult cu oamenii. Am avut parte de animale blande, cuminti, dar nu toate sunt asa. Unii caini sunt invatati de stapani sa fie foarte agresivi (poate chiar dresati in sensul asta). Unii au fost traumatizati si au devenit agresivi. Unele pisici sunt mai nesuferite din fire – zgarie, musca, scuipa (pisicile nu prea pot fi dresate).

Microbi si boli. Si oamenii au microbi si boli – care, fiind umane, se transmit mult mai usor la alti oameni (Muscatura de om este mai rea decat cea de animal). Animalele trebuie spalate, ingrijite, vaccinate, deparazitate. Mai ales cand exista si un copil in zona.

Murdarie. Riscurile meseriei😀 Nu va place sa dati cu aspiratorul, sa spalati pe jos, sa spalati covoare, perderele, canapele – nu luati animale! Daca va plac mobila noua, canapelele curate, pantofii intacti – nu luati animale!

Si inca ceva foarte important: Bebelusul mic nu trebuie sa ramana niciodata singur cu o pisica! Matele cauta locuri calde de dormit si il pot sufoca!

10 Răspunsuri so far »

  1. 1

    raluca said,

    total de acord cu tot ce spui, inclusiv cu lipsa fricii.

  2. 2

    Moni said,

    Noi suntem colocatari cu doua pisici (motan si pisica), aveau amandoua 5 ani cand s-a nascut Natalia. Nu m-am gandit nicio clipa sa le schimb domiciliul, asa cum am fost sfatuita, aveam deja un program destul de strict de periaj si de aspirat, vizitele la medic au fost mereu facute la timp, afara nu ieseau. Cand am inceput cosleepingul, atunci cand N avea vreo doua luni, am dormit si cu copilul si cu pisicile (pisicile la picioare, e drept, regula care a fost incalcata intre timp).
    Cel mai mare castig e in relatia dintre ei trei, o relatie plina de iubire asa cum rar mi-a dat sa vad, la cel mai mic scancet al Nataliei amandoua pisicile sunt langa ea, iar fetita se lumineaza cand le vede. Se joaca frumos impreuna, i-am aratat de la inceput cum trebuie sa le mangaie, cum nu trebuie sa le traga de blana sau de coada si, cu mici exceptii, N a stiut sa faca diferenta intre animalele de plus si cele vii.
    E adevarat ca volumul de munca se dubleaza (m-am inarmat intre timp cu o perie profi care ia foarte bine parul) dar castigurile sunt multiple. Si da, asa este, nu ii e frica de animale oricare ar fi ele, pisici sau caini.
    Si sa nu mai spun ca primele cuvinte ale ei au fost pis pis si mau mau🙂

    • 3

      Valentina said,

      Ce perie profi??? Vrem si noi. Eu nu stiu ce sa ma mai fac cu persana mea, am tuns-o intr-un final, si chiar si asa imi lasa par ( acum, ca e tunsa, parul de pe covor si canapele e mic si abia poate fi luat pe perie).

  3. 4

    Moni said,

    Furminator se numeste: http://www.petmart.ro/pisici/igiena-pisici/igiena-cosmetica-pisici/perie-trimer-furminator-pisica.html Eu am gasit-o mult mai ieftina decat e pretul pe site (vreo 75 de lei) intr-un petshop. Dar este intr-adevar eficienta, desi nu trebuie folosita in exces, altfel risca pisica sa ramana cheala.
    La aspirator am un dispozitiv special pentru luat parul de animale, nu stiu daca se gaseste si aici, eu l-am primit cadou de la cineva din Suedia. este plata si are aplicat un material poros care „prinde” foarte bine parul.

  4. 5

    Gabi said,

    Si eu am pisica de 5 ani. Nici prin cap nu mi-a trecut s-o dau. In timpul sarcinii, cum stiam ca pisica e sanatoasa, nu are toxoplasma, nu am avut nici o restrictie, am stat botic in botic ca pana atunci, am ingrijit-o la fel.
    A trebui in schimb sa impun niste reguli noi. Adica motanul dormea cu noi in pat si pe toate canapelele si fotoliile disponibile. Acum nu mai are voie…E drept ca daca nu ne-am fi muatat, nu as fi avut nici o sansa sa-i schimb tabieturile…Si da, e multa munca. Aspirat zilnic, spalat pe jos cat de des, curatat diverse prin casa. A mea lasa incredibil de mult par, nici Furminatorul🙂 pomenit mai sus nu face fata. Dar reusim sa tinem sub control situatia fara probleme.
    Piticul meu e indragostit de pisica, pisica de el, nu prea…Adica e cam gelos, nu mai are aceleasi drepturi, nu mai beneficiaza chiar de aceeasi atentie, nu mai doarme lipit de mine. Eu tot sper ca o sa ajunga la sentimente mai bune…
    Eu am crescut cu pisici in casa, a fost minunat. Nu i-as refuza copilului meu bucuria pe care ti-o aduce un animalut. Si nici nu mi-as arunca motanul ca pe un obiect uzat atunci cand nu mai am nevoie de el…La noi in tara mentalitatile sunt cam ciudate din pct asta de vedere…

  5. 6

    Ioana said,

    E adevarat ca romanii au mentalitati cam ciudate. Cand se anunta un bebe isi spun: Gata, acum trebuie sa scapam de animale!
    Si Sarah (dalmatiana pitica) a fost putin geloasa la inceput cand a aparut D, insa si-a dat seama repede ca are multe beneficii de pe urma asta. Cel mai mare beneficiu este ficatul de pui care zboara de la inaltimea scaunului de masa al lui D direct in gura dihaniei :))

  6. 7

    […] Bebelusi, copii si animale de companie « Ecomami.ro 3 mai 2011 · Înregistrat sub Green spirit, Ingrijirea bebelusului · Tagged animale de companie, animale periculoase pentru copii, bebelusii si animalele de companie, caini, gravida si pisica, ingrijirea animalelor pets, […]

  7. 8

    D. D. said,

    In plus, se pare ca bebelusii care intra in contact de mici cu animale au sistemul imunitar mai crescut si nu dezvolta asa usor alergii.
    Cu toate astea, eu nu sunt pro animale la bloc. Parerea mea e ca sunt chinuite, lasand la o parte mizeria – aia de pe strazi, lasata in urma de miile de animale cu caini.😛

    • 9

      Ioana said,

      Corecta remarca privind imunitatea!
      Eu nu cred ca animalele sunt chinuite la bloc, dar s-ar putea sa le fie intr-adevar mai bine la curte/la tara. In privinta mizeriei…. pentru aia oamenii sunt de vina si nu animalele…🙂

      • 10

        D. D. said,

        In ceea ce priveste un caine de talie mare nu cred ca locul lui e la bloc. Dar, ma rog. Atat timp cat nu ma deranjeaza nu am nimic cu nimeni. 🙂 De aia ziceam de „animalele cu caini”. A fost intentionat.😛
        Oricum am remarcat in ultimul timp mai multe persoane care au inceput sa stranga. Nu ma uit la TV, dar tind sa cred ca sunt ceva campanii pe acolo.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

