Ce mai experimentez prin bucatarie

Dupa ce am constatat ca nu pot si pace sa renunt la dulciuri, am zis ca macar sa fac in asa fel incat dulciurile sa fie sanatoase si sa i le pot oferi si lui D. Seminte si nuci, cereale integrale, fara zahar – o combinatie care ar trebui sa functioneze.

Biscuiti cu fructe, seminte si nuci

La biscuiti am tot experimentat diferite feluri de seminte, nuci si fructe deshidratate in diferite proportii. Ultimii facuti (cei din poza) contin migdale (aproximativ 100g), seminte floarea soarelui (aprox 100 gr), 2-3 linguri de susan, o lingurita seminte de in, 3-4 linguri fulgi de secara, 3-4 linguri fulgi de ovaz – toate au fost date printr-o rasnita de cafea nu foarte puternica astfel ca o parte au devenit faina, dar au ramas si bucatele care se simt intr-un mod placut prin biscuite.  Totul se amesteca cu fructe deshidratate puse cu cateva ore inainte la inmuiat apoi date prin robot (eu am pus cam 3 linguri de stafide si 12 curmale fara samburi).  Am mai adaugat un ou si o jumatate de lingurita de bicarbonat de sodiu +scortisoara + o lingura ulei samburi de struguri. I-am modelat in tava pe hartie de copt si i-am tinut in cuptor 30 de minute.

Briose cu morcov

Pentru reteta aceasta m-am inspirat de pe blogul lui Adi Hadean.

500 de grame morcov ras pe razatoarea mica amestecate cu 2 linguri de stafide (ar fi mers mai multe insa reteta originala avea si ananas, de care eu nu am pus) si 3 linguri de miere.

Am batut 4 oua (in reteta originala sunt numai 2) cu 2 linguri de miere.

Am amestecat morcovul cu 500 grame de faina integrala de grau cu o lingurita de scortisoara si un pliculet de praf de copt. In compozitie am mai pus putin ulei de samburi de struguri (cam 3 linguri). Data viitoare cred ca voi incerca cu mai putina faina. Le-am pus in forme si le-am tinut la cuptor 30 de minute.

Am ezitat sa ii dau lui D briose pentru ca aveau miere, dar m-am hotarat in final sa ii dau o bucatica. Oricum, nu s-a aratat foarte incantat pentru ca prefera biscuitii.

Lasă un răspuns

