Prima data la teatru pentru copii

A fost o prima incercare, care s-a soldat un esec total. Daca va asteptati sa va spun ca a fost minunat si copilul meu a fost cel mai cuminte… nu sunteti pe blogul bun :))

Probabil ca piesa nu a fost prea bine aleasa – aici ar trebui sa imi fac mea culpa – Cand jucariile spun pa! la Teatrul Ion Creanga. Este o piesa pentru copii peste 6 ani si nu m-as fi asteptat ca D sa stea nemiscat o ora si jumatate si cu gura cascata la ce se intampla pe scena.

Dar m-as fi asteptat ca macar jumatate de ora sa asculte cantecelele vesele pe care le cantau „jucariile”. El insa n-a rezistat nici 10 minute pentru ca pur si simplu nu i-a placut. Asta cu toata pregatirea facuta inainte: „mergem la teatru, o sa fie multi copii, o sa vina niste oameni care vor canta… etc” si toate explicatiile pe care am considerat ca le poate intelege.

Nu am speriat copilul,  de fapt D este genul de copil pe care nu il sperie multe :)) Ii place sa se uite la desene animate si, daca prinde ocazia, si la televizor (asta nu se intampla prea des). Mai mult, are rabdare cateva minute sa i se citeasca din carti sau sa i se explice pozele. Am presupus eu deci ca s-ar putea sa ii placa si la teatru, mai ales in conditiile in care nu am mers singuri, ci am mers insotiti de o prietena (de peste 3 ani, e adevarat) care a stat aproape nemiscata toata piesa, dupa cum mi-a povestit mama ei.

Prima incercare de a merge la teatru a fost un esec total, a trebuit sa iesim din sala dupa 5-10 minute. Nu e o tragedie, probabil ca vom incerca din nou peste un an. Sau daca nu, atunci D nu va fi un intelectual, ci un sportiv, ceea ce nu ma deranjeaza absolut deloc 🙂 Si asa ii place sa se urce pe toate toboganele si sa sara toate gardurile, cu consecintele de rigoare.

Mersul la teatru a fost doar o noua incercare de a gasi o metoda prin care D sa fie distrat si asta fara „a scoate untul” din parinti. Se pare ca nu a functionat. De fapt, ce ii place cel mai mult este in parc, dar cum nu putem sta toata ziua in parc, ne trebuie ceva alternative. D este genul de copil hiperactiv, care dupa ce a stat in parc trei ore si s-a dat pe tobogan de cateva zeci de ori si s-a pus in pericol de cateva milioane de ori astfel ca nu poti sa intorci capul sau sa clipesti ca deja a facut o boacana, plange si da din picioare sa nu plecam acasa…

6 răspunsuri so far »

  1. 1

    Laura Frunza said,

    Eu nici n-am incercat sa mergem la teatru, o sa las lucrurile sa se petreaca la timpul lor. Insa am fost la o petrecere si era acolo o trupa de teatru si chiar a stat si s-a uitat la toata piesa, dar… lipita de scena 😀 N-am putut s-o pun pe scaun sub nicio forma. Subscriu la ce ai spus cu parcul si toboganele si pericolele si scosul cu chiu cu vai de acolo. Nu prea avem in rest ce sa facem ca s-o distram, doar sa schimbam parcurile. Am mai fost la ferma animalelor si s-a jucat/uitat la animale (dupa o tura la spatiul de joaca, evident) si in curand vrem sa mergem la adapostul pentru cai Toboc-Tei ca sa vada caii. Incerc sa fac activitati potrivite varstei, sa n-o fortez la prea mult, prea devreme. Insa pana la urma, tot ea va da tonul.

  2. 3

    luckyrock said,

    clar, e prea mic.:) sau nu a avut o dispozitie pentru teatru in ziua respectiva.

    nu e rau ca incerci sa-l duci in mai multe locuri, dar nu are rost sa fii dezamagita daca nu iese asa cum ti-ai dorit.

    nu am retinut exact varsta copilului tau, dar eram curioasa daca te-ai gandit sa ii dai acuarele sa picteze. am vazut parinti care au incercat asta de cand avea copilul 18 luni, insa mie mi se pare un pic prea devreme.

    • 4

      Ioana said,

      Nu sunt dezamagita, m-a amuzat intr-un fel experienta.
      D are un an si opt luni. Am incercat si cu acuarele dar s-a plictisit foarte repede.
      In schimb, ii plac mult pixurile cu care a „pictat” toate cearsafurile :))

  3. 5

    Mireille said,

    Ai un stil tare amuzant de a povesti! Sa stii ca si eu mi-am propus sa il duc pe David la teatru, dar,,, eu stiu? Se poate sa fie cam devreme. In schimb, ma intreb daca circul l-ar atrage. Parintii unei fetite de un aj si jumatate ne-au povestit ca fetitei lor i-a placut mult si a stat destul de mult timp cu gura cascata. Va pupam si va dorim multa sanatate!

    • 6

      Ecomami said,

      Multumesc! Din cauza stilului amuzant am fost incarcata in profesia mea de jurnalist cu tot felul de partide „amuzante” de genul PNG, PRM si cu o multime de evenimente unde politicienii se faceau de ras si eu trebuia sa povestesc despre asta :))
      Pentru noi a fost prea devreme pentru teatru, dar sunt sigura ca la circ ar fi avut o reactie asemanatoare. Cel mai mult depinde de personalitatea copilului!
      Multumim pentru urari si voi sa fiti sanatosi si sa cresteti mari!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

