Prima saptamana de gradinita

Cand am fost la inscriere, asa cum am povestit si in primul post despre mersul la gradinita, Dinu s-a jucat frumos in curte cu ceilalti copii, fara sa remarce lipsa noastra (mersesem inauntru sa vorbim despre conditii, contracte etc.).

Urmatoarea data cand am mers a fost cu o zi inainte de inceperea oficiala. D a stat din nou in curte, s-a jucat copiii fara probleme, insa eu am fost de fata si am stat aproximativ 30 de minute. Daca am incepe gradinita din nou, l-as duce 30 de minute sa se joace acolo cu o saptamana inainte in fiecare zi (mintea de apoi).

La prima vizita, am cunoscut-o pe educatoarea lui si i-am explicat ca el va merge la gradi si va sta cu miss.

Plansul

Da, a plans. Nu pot spune ca sunt foarte impacata ca am procedat asa, insa nu cred nici ca alta varianta ar fi functionat, deci probabil ca ajungeam tot aici.

De obicei, educatoarele de la Conil ii iau pe copii rapid si incearca sa le distraga atentia spre jucarii si spre colegi. Nu stiu daca este o metoda invechita si daca ar trebui sa stau cu el pana se obisnuieste mai mult cu oamenii si cu locul. Totusi, mi-am pus si intrebarea cum ar fi daca n parinti ar sta cu copiii in spatiul destul de limitat de la Conil din 13 septembrie.

Dupa numai cateva zile, a inceput sa planga din ce in ce mai putin. Joi, in exact a opta zi de gradi a avut doar o tentativa de plans si chiar mi-a facut “pa” din proprie initiativa, stia deja ca voi pleca.

In primele zile si-a adus aminte destul de des de mami si a plans, mi-a povestit educatoarea, insa dupa 4-5 zile nu am mai insemnat nimic pentru el :((

Dimineata cand traversam intersectia, el ghemuit in Marsupi Plus, se strange si mai tare de mine, recunoscand zona si ca ne apropiem de gradinita.

L-am luat de obicei in jur de 16.30 – 17.00 si se mai intristeaza cand vede alti parinti care vin mai devreme. In primele zile cand ma vedea striga un “mami” plangacios si se repezea la mine, acum striga acelasi “mami”, dar mai putin plangacios, apoi isi continua activitatea fara sa ma mai bage in seama. Banuiesc ca este un fel de pedeapsa. Dupa cateva minute, imi arata poarta sa plecam.

Program

Ooooo, da! Doar ce ma plangeam ca nu are copilul program!

Se trezeste dimineata in jur de 7.30- 8.00.

Ne pregatim, mananca o banana pe drum de obicei, ajungem la gradi in jur de 8.30- 9.00.

Isi ia micul dejun, se joaca.

Doarme la pranz, de la 13 -13.30, fara probleme, max 2,5 ore (?!?), adica mult.

Se mai joaca, il luam pe la 16.30- 17.00.

Ajungem acasa cu o foame de lup si mananca aproape fara comentarii tot ce i se ofera.

Ne schimbam, mai iesim pe afara.

Mananca din nou, face baita protestand in ultimele zile (probabil de oboseala).

Cade lat la 21.30 (?!?!) aproape fara comentarii😀 El, acel copil care ne sarea in cap pana la 12 noaptea🙂 Gradi i-a venit de hac!

Crize

Sta el fara mine la gradi, dar nu pot sa spun ca nu imi simte lipsa. Asta se traduce in faptul ca acasa nu  pot nici macar sa mai ies din camera ca incepe sa strige si sa planga dupa mine. Nu pot sa intru in baie ca aud batai in usa si strigate “mami, mami, mami”. Se mai intampla insa si inainte sa mearga la gradi.

Se intelege bine cu educatoarea, o ajuta, ii aduce servetelele sau jucariile, imparte jucariile cu ceilalti copii, asa cum i-a explicat miss ca trebuie sa faca, comunica atat cat poate cu ea, danseaza, deseneaza. Totusi, se intampla sa iesim din gradinita si sa avem parte de crize de furie – aruncat pe jos, urlete, muscat. Despre asta voi scrie mai mult cand voi fi in masura sa spun ca le-am depasit si cum am facut😀 Mai avem de lucru la asta.

Mi-ar fi placut sa ii acord inca un an cu mine, sa se apropie de varsta de 3 ani, cand ar fi inteles mai mult din ceea ce se intampla si as fi putut sa ii explic si mai bine ca mami va veni intotdeauna sa il ia acasa si ca nu l-as lasa niciodata acolo. Insa, din pacate, nu se poate. Ma consolez cu ideea ca este bine ingrijit, ca are un program mai bun decat as fi putut eu sa ii fac vreodata, ca mananca si doarme mai mult decat atunci cand statea doar cu mine si ma facea sa ii dau tzitzi de zeci de ori pe zi, si ca se joaca cu copiii, ceea ce lui ii place foarte mult.

19 Răspunsuri so far »

  1. 1

    luckyrock said,

    pot sa spun „am avut dreptate”? pot? pot?:D [ma refer la faza cu somnul – am lasat un comentariu la postul „nani nani”, nu stiu daca iti mai amintesti]

    ma bucur pentru tine / voi.:)

    referitor la cum este mai bine sa se procedeze in primele zile in cazul toddlerilor, am vazut parinti care au ramas si o saptamana minute bune cu copiii. n-as putea spune daca si cat ajuta, cei mici au plans oricum, si daca stateau mamele cu ei mai mult timp, si daca plecau imediat.

    pot sa-ti zic doar atat: acele mame care au stat au devenit iritate de plansul copiilor lor si s-au rastit la ei, ba una chiar si-a palmuit odrasla, atitudine care numai buna pentru copil nu este, iti dai seama.

    • 2

      Ioana said,

      :)) Nimeni nu poate lua dreptul omului de a spune „ti-am zis eu”😛
      Asa am zis si eu: ca si daca as fi stat o saptamana acolo, in conditiile actuale nu ar fi ajutat cu nimic. Poate daca ar fi fost ceva mai mare … ar fi fost altfel.
      La capitolul somn, remarc insa alta problema acum – e a doua noapte cand se intampla asta si sper sa nu devina o regula: se trezeste foarte-foarte des pt tzitzi. Noaptea trecuta a fost un chin, s-a trezit din ora in ora :((

    • 3

      luckyrock said,

      poate se imbolnaveste. acum vei avea si aceasta problema: va raci des din cauza ca este in colectivitate si parintii isi aduc copiii la gradinita chiar daca sunt raciti.

      • 4

        Ioana said,

        stiu ca se va mai si imbolnavi. eu nu am avut probleme cu D pana acum, l-am imbracat tot timpul lejer deci e calit, incerc sa ii dau sa manance fructe si legume, sirop de catina pt imunitate. pana la urma este o etapa prin care toti trec mai devreme sau mai tarziu. nu pot decat sa iau lucrurile ca atare🙂

  2. 5

    retete_ina said,

    ce dragalas,a crescut mare si frumusel,asa sant primele zile de gradinita pentru majoritatea copiilor,rabdare,o zi buna

  3. 7

    Rainy said,

    Cred ca se trezeste noaptea dupa tzitzi din cauza faptului ca simte nevoia de apropiere de mama lui. Probabil pe masura ce se va obisnui cu ideea ca mami il duce dimineata si il ia dupa amiaza, ca nu il va lasa acolo, va deveni mult mai sigur pe el si nu se va mai trezi noaptea. Cred ca e chestia de adaptare.

  4. 9

    Felicitari pentru inceperea gradinitei, este un pas mare, mai ales la 2 ani. Eu cred ca se trezeste noaptea foarte des pentru a suplini lipsa de peste zi. Si nu ma refer neaparat la lipsa emotionala, cat la cantitatea de lapte pe care o sugea ziua, iar acum nu si pe care ajunge sa o ia noaptea. Stiu ca si la Zoozie a fost la fel. Inainte de gradinita el se mai trezea noaptea pentru supt?

    • 10

      Eco Mami said,

      Da, se poate sa incerce sa suplineasca laptele de peste zi, mai ales ca nu primeste alt fel de lapte. Inainte se mai intampla sa se trezeasca noaptea, dar rar. De obicei se trezea spre dimineata pe la 5-6-7 si incepea sa caute…

  5. 11

    Olivia said,

    Oh, eu am trecut prin aceeasi experienta cu bebele meu care acum a implinit un an si deja merge la cresa.. Aceleasi stari ca si la puiul tau, la fel alaptat noaptea intensiv dar ne bucuram amandoi de asta pentru ca macar atunci suntem aproape, daca in timpul zilei nu mai este cu mine.
    Noi locuim in Germania si aici abordarea este sa se obisnuiasca copilul treptat cu cresa sau gradinita – am inceput cu jumatate de ora in care am fost impreuna cu educatoarea, apoi mai mult, apoi am plecat eu pentru putin timp si asa mai departe pana am ajuns – in decurs de doua luni – la program de o zi intreaga. Si a functionat bine, desi si pe mine m-a mai „pedepsit” cand venea acasa.. cu toate ca la cresa se simtea foarte bine.
    Mult succes la acomodare in continuare – sunt convinsa ca accesele de furie sunt un semn de mare, mare dragoste pentru mami..
    Numai bine,
    Olivia

  6. 12

    ismi said,

    ioana.te rog,mai povesteste despre aceasta gradinita.intentionez sa imi inscriu si eu fetita ,care are varsta de 4,5 ani,la aceasta gradinita.educatoarele sunt ok?se poarta frumos cu copiii?mancarea cum e?dinu e multumit?are dreptate ana ,in postarea ei de sub „mergem la gradi”?

    • 13

      Ioana said,

      Eu nu as fi la fel de radicala. Totusi, de mancare nu sunt multumita, cred sincer ca se poate mai bine si chiar mult mai bine. De fapt, mancarea de la micul dejun e execrabila, numai ca D manca intotdeauna acasa si mergea tarziu la gradi, asa ca nu apuca sa manance acolo.
      In privinta educatoarelor eu nu am ce sa reprosez. Am avut inca din prima clipa senzatia ca acolo „fizic” va fi tot timpul in siguranta. Uneori, grija e dusa la extrem – nu ii lasa singuri pe scarile de la intrare (3 trepte). Iar la capitolul invatat – de cand a inceput sa se duca la gradi a avut o evolutie clara a inceput sa vorbeasca mult mai repede, sa stie f multe lucruri.
      Totusi, daca e sa pun in balanta conditiile oferite la gradinita asta si una de stat + costuri, as opta pentru stat. Noi am gasit o gradinita buna de stat si ne-am depus dosarul. Daca ne primesc, ne ducem acolo din toamna🙂

      • 14

        ismi said,

        gradi buna de stat,care e?pt ca si noi vrem una buna in zona .pe noi ne intereseaza mult si activitatile,fetei mele ii plac mult.dinu a racit des la conil?primesc copii raciti?

  7. 15

    ismi said,

    problema cu gradi de stat este ca sunt foarte multi copii in grupa,peste 30 si nu stiu cat pot sa se ocupe de fiecare,pt a invata cate ceva…la gradi partic sunt mai putini,asta fiind unul din avantajele pe care le cautam…

    • 16

      Ioana said,

      La cea de la Sebastian ma refeream, noi acolo ne-am depus dosarul. A fost renovata recent, au mancare buna, educatoare ok, desi e adevarat sunt mai multi copii decat la particulara.
      Da, Dinu a racit des la Conil, dar este normal sa se intample asta cand un copil de varsta lui (2 ani jum acum) merge la gradi. Au asistenta care face trierea, dar nici asistenta nu poate sa vada virusii…

      • 17

        ismi said,

        cunoastem acea gradinita,avem o cunostinta care are copilul acolo,e foarte buna,cu singura problema ca are foarte multi copii in fiecare grupa…cum spuneam ,ceea ce ingreuneaza activitatile desfasurate cu ei…eu ma tot bazez ca la gradi partic ,aceste activitati sunt mai intense,mai variate,cu accent,atentie mai multa pe fiecare copil in parte…asta caut,de fapt…gresesc?voi gasi asta la Conil?

      • 18

        Ioana said,

        Da, au avut activitati si D a invatat multe. Vine acasa cu mapa cu ce a facut el acolo – desene, colaje. Dar pe mine sincer m-a interesat mai putin partea asta pentru ca avea sub 2 ani atunci cand a inceput sa mearga la gradi. Va avea o viata inainte sa faca si engleza si matematica si orice altceva. Acum nu trebuie decat sa fie copil, din punctul meu de vedere.

  8. 19

    Codruta said,

    Pfiu ce ma bucur ca o persoana cunoscuta are copilul la Conil 13 sept.
    Si eu vreau sa o dau pe Mariuca 1.9 ani tot aici.
    Am vizitat toate gradi din: Dr Taberei, Ghencea, Cotroceni si o parte din Militari si pe la toate am gasit hibe.
    Aici mi-a placut tare cum erau trati copiii, am vb cu miss Oana care mi s-a parut super deschisa si ok.
    Buba la ei este ca nu au sist de supraveghere video…si Maria e cam mica ca sa zica ce se intampla.


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

