Noua mea iubire se numeşte hidromel

Lăsând la o parte această denumire care pe mine mă distrează teribil, hidromelul se mai numeşte şi mied. Aveam când eram copil o carte cu albine şi acolo se vorbea tot timpul de mied – mă tot întrebam ce e ăla: eh, acum am aflat.

Este o băutură care se prepară simplu, dar este absolut delicioasă. Trebuie să recunosc acum îmi place mai

Image mult decât îmi place gingerata😀 sau poate doar pentru că e noua… Mai mult decât atât, îi place şi lui D, acest copil exigent, încăpăţânat şi greu de convins să guste chestii noi… suspecte (adică făcute în casă).

Cum se face hidromelul: Se iau un litru de apă (preferabil de izvor, dar în Bucureşti mai greu cu izvoarele, aşa că eu am folosit apă plată), patru- cinci linguri de miere polifloră (zicea reţeta, dar cred că eu am pus mai puţină ca să nu fie prea dulce) şi o jumătate de linguriţă de polen  (eu am pus ceva mai mult şi e ok). Astea se amestecă bine, apoi se pun într-o sticlă (aveţi grijă să fie sticlă şi nu PET – că asta nu e sănătos) lângă o sursă de căldură. Se agită de 3-4 ori pe zi. În vreo două zile se acidulează şi (cică) se alcoolizează uşor – asta înseamnă că e gata😀 Gustul seamănă destul de mult cu al unui suc acidulat din comerţ: dulce- acrişor şi acidulat cu o tentă de gust de miere, dar fără zahăr, conservanţi, coloranţi şi alte “minuni”.

Hidromelul se produce şi la nivel industrial din câte am înţeles, dar nu ştiu dacă şi unde se găseşte şi nici nu prea mă interesează pentru că îl prefer pe al meu.

Efecte benefice: bineînţeles aduce un aport bun de vitamine şi minerale – combinând conţinutul mierii şi al polenului. De asemenea, are efecte benefice asupra sistemului digestiv, dar şi în tratarea bolilor cardiovasculare sau afecţiunilor respiratorii.

Ce am mai citit despre polen zilele astea şi parcă sună bine după sărbători: contribuie la scăderea colesterorulului rău. Totuşi, fiind o băutură dulce, cu un conţinut mare de miere nu se bea ca haplea pentru că are multe calorii.

4 Răspunsuri so far »

  1. 1

    c-tin nistor said,

    Stiu foarte bine aceasta bautura energizanta si alcoolica inca din anii
    65-70.Era facuta miere de albine si polen,si se gasea in magazine

  2. 3

    Alin said,

    Foarte interesanta povestea acestei bauturi. Am gasit ceva mai multe date despre hidromel – sau mied – cum i se spunea la noi, aici: http://mied.ro/ce-este-miedul/ , http://mied.ro/2012/07/04/prima-atestare-a-cuvantului-mied/, http://mied-dacic.ro/ce-este-miedul/indicatii-terapeutice-efecte-miraculoase/
    Deosebit de interesant, merita aprofundata tema.
    Am vazut ca se gaseste si acum de cumparat. Din fericire ei nu utilizeaza cuvantul (oribil) de hidromel,folosesc mied. (www.mied-dacic.ro)


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

