Niste adevaruri dure: Ce si cat sa mananci cand esti gravida

Ashlee Wells Jackson, fotograf profesionist si mama s-a gandit sa fotografieze alte mame astfel incat lumea sa inteleaga cum arata femeile care au nascut pentru a nu mai pune presiune pe ele.

Ea a vrut sa ofere un contraexemplu pentru modelele din reviste care dupa doua luni de la nastere arata din nou ”perfect”.

Nu sunt de acord nici cu promovarea stupida a vedetelor care arata bine dupa ce au nascut, fara sa isi alapteze copiii, dar cu instructori, masaje, diete, operatii si photoshop. Dar sincer acum, politically correct sau nu, nici ca gagica din mijloc nu vreau sa arat vreodata. Image

Da, cand esti gravida si nasti faci burta, uneori muschii abdomeniului se separa si nu isi mai revin niciodata (si cazul meu), ramai cu cicatrice daca a fost vorba de o cezariana (si cazul meu), faci vergeturi, poti sa faci si celulita. Si totusi, nu e ok sa te ingrasi in sarcina 35 de kilograme sau mai mult. Poftele, depresiile si traumele te pot face sa te ingrasi, dar sa mananci atat de mult si de prost nu iti face bine nici tie, si nici lui bebe. Ce sarcina si ce nastere vei avea daca ai cu 35 de kilograme mai mult decat ai avut cand ai ramas insarcinata? Ce se intampla daca trebuie sa faci cezariana? Medicul va innota prin valurile de grasime de pe burta ta? Cum te vei simti daca vor veni brancardierii sa te ia de pe masa de operatie pentru ca asistentele nu se descurca cu tine, doar ai o tona? Oricum in urma sarcinii poti ramane cu dureri de spate, cu dureri articulare, iar kilogramele in plus nu fac decat sa inrautateasca aceste probleme pentru ca si ele sunt sustinute tot de acelasi sistem osos.

Sunt atatea femei care atunci cand afla ca sunt insarcinate incep sa manance mai sanatos, renunta la tigari, renunta la alcool. Tu de ce nu ai face-o? Pofte-pofte, dar crezi ca e ok pentru bebe sa mananci prajituri sau fast-food in fiecare zi? Sa bei sucuri acidulate? Categoric nu! Hamburgerii se vor transforma in straturi de grasime care se vor depune pe burta, pe fese si pe coapse intr-o superba celulita. Ia o bucata de broccoli mai bine! Sau ia un mar!

Esti gravida, deci poti sa mananci orice? Ok, dar peste cateva luni nu vei mai fi si cum te vei privi in oglinda cu N kilograme in plus, cu vergeturi, cu celulita? Ai nevoie de un motiv de depresie in plus? Gandeste-te ca te vei confrunta cu valuri de hormoni, cu un bebe plangacios si care va avea nevoie de tine 24 de ore din 24, cu nopti nedormite. Eu zic sa iesi la o plimbare sau sa mergi la pilates prenatal sau yoga (daca medicul iti permite).

Unii imi vor spune: dar tu esti slaba ca asa ti-e constitutia. Corect, partial corect. Dar eu n-am mancat un hamburger de ani de zile! Am tot studiat de-a lungul timpului oameni slabi si oameni grasi. In prima tinerete (20 de ani), multi si multe pot manca orice, oricand, oricat fara sa se ingrase. In a doua tinerete (30 de ani), unii dintre slabi raman slabi, altii nu. Pe mai toti mancatorii de „orori” se vad urmele – oboseala de pe fata, cearcanele, celulita.  Unii, putini, scapa – mostenire genetica mai buna (deci nu e meritul lor).

Pentru cei grasi – sa fii gras nu e intamplator: prea multe sucuri, prea multe produse de patiserie,  covrigi si covrigei, dulciuri, chipsuri si fast-food. La astea se adauga obiceiuri nesanatoase precum prima masa a zilei la ora 16.00, ultima masa a zilei la 1-2 noaptea. Daca iti pasa de tine, de sanatatea ta si de copilul tau, toate astea trebuie sa dispara din viata ta.

Ai grija la carentele de vitamine si minerale! De cele mai multe ori, poftele necontrolate provin din lipsa unor elemente esentiale in organism. Afla ce iti lipseste si ia suplimente! Sucurile, fast-food-ul si dulciurile dau dependenta, trebuie sa te lupti putin pentru a scapa.

Ce mai mananc atunci? Mananci fructe, legume, carne, peste (!), iaurturi, branzeturi, nuci si seminte. Din surse cat mai naturale, preparate corect: cat mai putine prajeli, rantasuri si alte „bunatati”. Si din cand in cand mai mananci si ce iti face placere – pizza, dulciuri etc. Este o problema de cumpatare! Daca esti in luna a patra si ai deja 10 kilograme in plus, ar trebui sa stii si tu ca nu esti pe drumul cel bun.

Nu uita: trebuie sa fii in forma pentru bebe, are nevoie de mama sanatoasa! Nu, in sarcina NU se tine dieta! In sarcina se mananca sanatos!

VEZI AICI FILMUL FOTOGRAFULUI Ashlee Wells Jackson 

2 Răspunsuri so far »

  1. 1

    Diana C. said,

    Perfect adevarat, depinde si de organism. In prima sarcina m-am ingrasat cam 18 kg. Stiu ca e destul de mult insa dupa sarcina am ramas doar cu 4 dupa ce s-a eliminat tot surplusul. Acum, la a 2 sarcina, desi sunt doar in a 2-a luna deja am pus deja 2 kg, cu tot efortul meu de a manca putin, nu mananc dupa 7 seara si am eliminat orice grasimi, multe fructe. Sa ma infometez nu e solutia, cred ca asa este construit organismul meu. Cel mai bun lucru este ca nu am facut vergeturi e burta.🙂

    • 2

      Ioana said,

      Corect. Ti-as recomanda sa nu elimini insa toate grasimile, ci sa mananci din cele sanatoase – nuci, migdale, seminte, ulei de masline, grasimi din peste si chiar unt. Usor cu carbohidratii nesanatosi – paine alba, dulciuri, pizza, paste rafinate, orez alb. 18 kilograme nu este foarte putin, dar nici enorm🙂 Aveti grija de voi!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: