Cum să știi ce mănânci atunci când este vorba despre carne

Recunosc că această postare este “ce am visat eu azi noapte”, însă chiar m-am trezit cu ideea de a scrie despre acest lucru în această dimineață, reflectând la scandalul cărnii expirate.

Încă de când eram copil, ai mei m-au ”amenințat” că trebuie să învăț să cumpăr ”bine” de la piață. E adevărat că nu mă duc prea des la piață, însă am abilitatea de a face cumpărături potrivite.

Am observat de-a lungul timpului că destui nu prea știu ce cumpără/ ce mănâncă. Bărbatului pot să îi pun vită sau porc în farfurie că la sfârșit, după ce a mâncat-o, poate să mă întrebe liniștit ce fel de carne a consumat. Alții au fost păcăliți foarte ușor să mănânce o pulpă întreagă de iepure spunându-li-se că este de pui! (Nu sunt de acord deloc cu asta – să păcălești omul pentru că tu crezi că e bun).

Nici nu mai fac referire la scandalul cărnii de cal – nu cred că ar putea să îmi vândă cineva carne de cal și să îmi spună că e de vită. Poate singurul caz în care ar putea să mă păcălească cineva – ar fi să îmi prezinte un câine pe post de miel (aici chiar nu mă pricep), dar ținând cont că nu mă interesează carnea de miel și nici nu cumpăr de pe marginea drumului – cam greu🙂

În fine, de fapt, nici nu era acesta subiectul postării mele – ci era vorba despre carne proaspată vs carne veche în contextul scandalului actual al expirăciunilor.

Iată câteva idei pentru a ne feri de carnea veche: primele elemente de urmărit sunt cele mai naturale – de asta am fost înzestrați de natură cu simțuri ca să ne ferim de ceea ce este periculos: carnea proaspătă nu miroase nicicum dubios – mirosul ar trebui să fie sănătos, subtil. Orice miros de putregai, orice miros puternic sunt suspecte. Orice iz de oțet ar putea arăta că a fost spălată ca să ascundă faptul că e veche.

Carnea de vită și cea de porc trebuie să fie roșie sau roz. Carnea de pui sau pasăre trebuie să fie deschisă la culoare – albicioasa sau roz, în niciun caz vânătă (diferențe la carnea de rață, iar vânatul este vânăt). Carnea proaspătă este umedă, mai ales atunci când secționăm mușchiul – uscăciunea, ofilirea poate arătă că e veche.

Se poate încerca cu degetul dacă locul apăsat revine rapid la forma inițială este proaspătă, dacă rămâne gaură –

Dinu cu copanul

nu prea.

Un alt truc – încingeți o furculită la flacără și împungeți carnea, dacă furculița va avea miros neplăcut carnea nu e proaspătă.

Organele – ficatul, în special, poate face foarte mult rău dacă este vechi – și cel provenit de la mamifere mari și cel de pui trebuie să aibă o consistență bună, să nu fie moale, să nu miroasă dubios, să nu lase ”zeamă” scârboasă de consistență mucilaginoasă.

De unde? De la țară din surse de încredere ar fi cea mai bună variantă, dar din păcate nu e tot timpul posibilă.

Există și târguri autorizate sanitar-veterinar, mai ales în preajma sărbătorilor mari, de unde se poate cump

ăra în condiții decente.

Altfel, aș prefera măcelăriile cu vad bun unde carnea nu are timp să se altereze tuturor supermarketurilor. Preferați carnea ”vărsată” care vi se arată și vi se porționează pe loc față de caserolele care arată bine la suprafață iar înăuntru… Am

 avut carne halal, de la măcelăriile arăbești, care a fost foarte proaspătă și bună.

Despre carnea congelată, sincer nu înțeleg de ce ar cumpăra cineva așa ceva în zilele noastre (că avem noi de la ț

ară și o congelăm pentru mai târziu e altceva).

Despre pește congelat – nici nu poate fi vorba! Cel mai bun pește e cel care dă din coadă încă, iar în rest consistență bună (să nu fie moale – excepție somnul) și bazați-vă și pe miros!

Păstrați bonul și nu vă feriți să faceți reclamație la ANPC J. Mai ales că e ”pe val”.

Mâncatul în oraș: aici este foarte complicat. De fapt, carnea alterată se îndrepta mai ales spre 

restaurante, fast-fooduri, shaormarii și fabrici de mezeluri urmând a fi prelucrată astfel încât consumatorul să nu vadă niciodată produsul inițial. So, ce-și face omul cu mâna lui…

Am citit pe undeva un sfat care mi-a plăcut și mi-a rămas în minte: verificați curățenia și regulile respectate într-un restaurant după felul în care arată toaleta.

Sfatul de a deveni vegetarian, împotriva voinței tale, doar pentru că unii vindeau carne expirată, este asemănător cu pisica și drobul de sare…

Voi ce altceva faceți pentru a depista carnea învechită?

Lasă un răspuns

