Cum ne-a ajutat salina sa ne recuperam dupa boala

Despre beneficiile speleoterapiei si haloterapiei (sau mai bine zis ale salinei) stiam de multa vreme. Asa cum stiam si ca exista destule saline artificiale in Bucuresti. Doar ca nu m-am invrednicit sa merg cu Luca preventiv, pentru a ne tine departe de raceli pacatoase. A fost nevoie (de fapt nu a fost, dar s-a intamplat) sa ajungem in spital cu o pneumonie interstitiala, pentru a imi veni mintea la cap.

Sa va spun intai de motivatie
Experienta de spital a fost foarte traumatizanta pentru Luca, dureroasa pentru mine si bineinteles s-a tradus in numeroase proceduri medicale si, din pacate, si in numeroase antibiotice puternice. Nu am sa contest deciziile medicale, desi am fost cu sufletul indoit vazand cate antibiotice si nu numai i-au servit copilului meu. Cat am fost in spital nu m-am impotrivit, in ciuda indoielilor. Dupa ce am ajuns acasa insa si vazand ca tratamentul cu antibiotice nu mai ia sfarsit si vazand deja reactiile adverse am avut indrazneala (unii ar spune inconstienta) sa intrerup antibioticele fara recomandarea medicului. In mai putin de 2 saptamani febra si-a facut din nou aparitia (nu la fel de virulent ca inainte de internare) si impreuna cu ea si o reguseala accentuata. Groaza ca am putea fi din nou internati daca mergem la doctor m-a determinat pe de o parte sa caut o salina in Bucuresti la care sa incep tratament, iar pe de alta parte, pana aveam un raspuns de la salina din Bucuresti, sa ma sui in masina cu Luca si sa luam drumul salinei de la Slanic Prahova (era sambata dimineata). Cele 2 ore si ceva petrecute in salina, ne-au pus oarecum pe picioare. Este adevarat si ca in zilele in care febra a reaparut am luat antitermice, insa efectul salinei s-a vazut rapid. Am aflat ulterior ca totusi in momentele in care febra este instalata nu se intra in salina.

Apoi tratamentul la salina din Bucuresti
Am avut noroc ca duminica am primit un telefon pentru a stabili prima consultatie la Salina Center (eu trimisesem e-mail vineri seara) – o salina artificiala mecanica. Luni dimineata eram deja consultatie si prima sedinta de tratament. Am facut o cura de 18 sedinte. Zi de zi cu emotii pentru ca inca tuseam, pentru ca inca ne curgea nasul, pentru ca la salina am venit in contact si cu persoane cu viroze. Dar cu incredere ca salina ne va ajuta sa nu revenim in spital. Am mai avut un puseu de febra in timpul sedintelor cu salina, dar pe care l-am depasit rapid si fara complicatii.
In acelasi context trebuie sa spun ca Luca a inceput tratamentul la salina cu o dermatita de contact pe gat, care a disparut dupa primele doua sedinte.

Indoiala de dupa tratament
La inca o saptamana dupa tratament o noua viroza, o noua febra violenta. La acel moment eram pregatita sa povestesc despre efectele benefice ale salinei, insa febra a adus cu sine si indoiala si m-am oprit si scris. Am mers la medicul pediatru care ne-a dat vestea buna ca plamanul s-a recuperat si vestea rea ca la asa o temperatura ar trebui sa luam antibiotice.  Pentru ca prima „gura” de antibiotic a varsat-o si pentru ca totusi schema de tratament cu antitermice a inceput in final sa dea roade nu am mai ajuns sa luam antibioticele in cele din urma. Viroza s-a terminat cu bine. Si indraznesc sa spun ca un rol important in recuperarea plamanului a avut-o tratamentul la salina. Iar increderea ca salina a fost un lucru bun mi-a revenit.

Ce-am simtit pe mine
Luca nu poate povesti daca se simtea bine in timpul si dupa salina. Insa pot spune eu, desi cura mea de salina nu a fost completa (din lipsa de timp am fost insotitori cand eu, cand sotul meu). La momentul la care am inceput sedintele si eu aveam rinofaringita. A fost evident ajutorul salinei in decongestionarea cailor nazale si in vindecare. Pe parcursul tratamentului si eu am tot venit in contact cu persoane racite, durerile in gat si nasul infundat sau „curgator” reapareau din cand in cand, insa medicamentele ramaneau in cutii. Si eu si sotul meu respiram evident mai bine, atunci cand mergeam la salina.

Cu sau fara recomandare
Pe noi nu ne-a trimis un medic la salina. Am facut-o din proprie initiativa. La iesirea din spital insa ni s-a recomandat sa facem aerosoli cu ser fiziologic. Luca n-a fost prea cooperant ca sa facem aerosoli acasa, asa ca salina mi s-a parut o optiune buna. Totusi, medicul pediatru a lui Luca nu a contestat decizia de a merge la salina (comunicata dupa tratament:)). Am gasit totusi la salina si persoane care venisera la recomandarea medicului si prima care imi vine in minte este micuta Maria, pe care medicul a trimis-o la salina ca se evite operatia de polipi. Super tare, nu?

Cui se recomanda in general salina? Celor cu diferite boli ale cailor respiratorii, celor cu diferite tipuri de alergii, preventiv copiilor care se pregatesc de intrare in colectivitate sau copiilor care racesc usor.  Eu as indrazni sa recomand cure de salina copiilor care primesc recomandare de operatie de amigdalita sau polipi. Macar sa incerce, inainte de a accepta operatia.

14 răspunsuri so far »

  1. 1

    Mireille said,

    Imi pare rau pentru problemele voastre, dar ma bucur ca s-au rezolvat. Este interesanta experienta cu salina, multumesc ca ne-ati impartasit-o. Noi am aflat de cand era bebe mai mic (6 luni), dupa ce a facut bronsiolita si aerosolil cu Flixotide si Ventolin, ca exista un aparat care se numeste Salin si functioneaza pe principiile salinei. Il folosim noaptea aproape permanent si bebe nu a mai racit de foarte multa vreme. Mai mult, eu in general ma trezeam cu nasul infundat si cu durere de gat, lucru care nu se mai intampla. Nu stiu daca este la fel de eficient ca si salina (mi-ar placea sa aflu care este gradul de comparatie intre ele), dar este usor de folosit si o solutie la indemana oricui. Pretul aparatului este destul de mic si o placa cu sare te tine 6 luni, deci merita incercat. Multa sanatate!

    • 2

      Ioana said,

      Am cautat si eu aparatul acesta Salin – intr-adevar pare o solutie mai la indemana decat mersul la salina. Banuiesc ca o varianta combinata intre cele doua da rezultat grozave! Multumim pentru informatie 🙂

    • 3

      Lavinie said,

      Noi avem de un an aparatul Salin dar pentru ca dormim cu usa deschisa la camera nu face fata. In plus, mi se pare deranjant zgomotul pe care-l face. Dar da, e o solutie mai comoda desi e incomparabil cu salina artificiala mecanica. In Bucuresti aparatul salin S2 si rezerve se pot cumpara de aici: http://www.salin.ro/salin-ro. EU l-am cumparat de la Slanic Prahova, dar anul acesta nu am mai gasit, pentru ca as fi vrut sa iau rezerve. Si la Praid exista si aparatul si rezerve, ba mai mult, acolo am vazut si o varianta de aparat de dimensiune mai mare, pentru o camera cu o suprafata mai mare.

      • 4

        Oana said,

        După ce perioade indelungate am tras de tratamentele cu antibiotice pentru probleme cu laringite repetate, destul de recent, la indicaţia unui prieten, nicidecum a medicului de familie, am descoperit minunea de la salină. noi am fost la ocnele mari cu cele doua fetite si am gasit sprijin la http://www.aer-salin.ro pentru un salin plus, combinatie care ne-a facut sa uitam de absentele de la gradi. beneficiile salinei sunt fantastice.

  2. 5

    lili said,

    Ca o alternativa la antibitice poti incerca si cu remedii homeopate. Conditia este sa gasti un medic bun (homeopat) si sa ai incredere si rabdare (actioneaza mai incet decat tratamentul aleopat dar are rezultate mai bune).
    Am testat remediile homeopate pe baiatul meu care la 2ani jumatate mai mult era racit decat sanatos si lua antibiotice cam din trai in trei saptamani (o saptamana antibiotic 7 zile, doua sanatos si iar facea febra de plangeam cu el in bate).
    Acum mai are putin si face 9 ani si tocmai a fost racit la mijlocul lunii mai. A facut febra mare (rosul in gat), am fost la pediatru, a luat antibiotic o saptamana (la sfarsitul saptamanii el tot spunea ca-l mai doare gatul ) dupa care i-a aparut o iritatie(alergie) nu se stie de la ce si am mers la homeopata care i-a dat tratament pt. alergie. La cateva zile a facut laringita(temperatura mare si tot tacamul). Iar am facut programare la homeopata – a luat remedii si ceaiuri pentru raceala si-a revenit fara antibiotic (acum mai are nasul putin infundata). Am mai gasit la plafar un antibiotic natural de la farest (se da de la trei ani) si scrie ca creste si rezistenta organismului la racelli.
    Remedii homeopate a luat la inceput aproape un an ( pentru cresterea imunitatii)si pot sa spun ca nu a mai racit asa de des..

  3. 7

    lili said,

    Cu cea mai mare placere, dar locuiesc in Galati…..

  4. 8

    cami said,

    am si eu doua fetite de 3 ani si cealalta de 5 ani,mai mereu sunt ragusite si as vrea sa mergem la salina,cred ca este f sanatos pt ele,dar singura grija este ca nu stiu cum as putea sa-mi fac pt doua zile undeva un loc pt cazare,la o pensiune sau la o vila,ami poate da cineva o sugestie?

    • 9

      Oana said,

      noi am fost la salina Ocnele mari, in valcea, si am stat la o pensiune dar nu mai stiu cum se numea. sigur gasesti locuri de cazare in zona, nu ar fi un motiv prea mare de ingrijorare. ce e mai complicat este sa incerci sa va alocati macar 10 zile pentru cura de salina, altfel efectele nu sunt prea evidente si doar cheltuiti banii pe transport si cazare. ca sa continuam cu expunerea la aerosolii de sare am luat un aparat Salin de pe net (de la aer-salin.ro) si am fost foarte multumiti de rezultate, pentru ca il folosim permanent iar costurile sunt incoparabil mai mici cu efecte similare. pentru copii sunt grozave si nu inteleg de ce medicii nu le recomanda …

  5. 10

    […] atat in preventie, cat si in procesul de insanatosire. E potrivita si pentru astmatici. E o mica salina la tine acasa. De asemenea, se spune ca aduce beneficii si psihicului, ajutandu-i si pe […]

  6. 11

    Tintaru said,

    Recomandat cu toata increderea salina,mai ales pt copiii.nu ve-
    ti pierce mimic.aveti nu mai de castigat.sanatate tuturor!

  7. 12

    Mireille said,

    Draga Ioana, la ce salina din Bucuresti ati fost? Multumesc.

  8. 13

    Ionut said,

    Eu si baiatul meu de 4 ani mergem la Salina Center. http://www.salinacenter.ro/ Ne-a consultat o doamna doctor pneumolog (la salina) si ne-a spus ca baiatul nu are astm insa e predispus la astm. Plus de asta ne-a mai spus ca plamanii lui sunt incarcati. Problema cu baiatul meu e ca raceste destul de usor si la fiecare raceala tuseste foarte mult, cel putin 2 zile sunt de tuse continua. Chinuitor si ingrijorator. Intr-o zi am realizat cat de multe medicamente ia si asta m-a pus serios pe ganduri. Antibiotice am evitat intotdeauna insa corticosteroizi si alte emdicamente cu denumiri ciudate a luat o gramada. E prea mult. Asta m-a determinat sa merg la salina artificiala. Suntem la sedinta 11 din 22 si acum este in faza de curatare, de expectoratie. Tuseste sporadic insa se cunoaste ca elimina. In acest timp a mers si la gradinita de unde a contactat imediat o viroza, spre deosebire de alte dati acum nu a mai tusit convulsiv ci doar „normal”. Sunt curios cum va fi dupa cele 22 de sedinte.
    Sper sa nu mai ia pana la final alta viroza.
    Pe fisa de la doctor ne-a trecut „imunizare”. La altii scria „bronsiolita, astm samd”
    Imi pun mari sperante in acest tratament. Indiferent de rezultate la toamna in septembrie ma prezint iar.

    Numai bine!


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un comentariu