Gingerata cu imbunatatiri

Reteta am vazut-o si am preluat-o de la Ligia Pop, doar ca am facut cateva mici modificari. Am pus o bucata de ghimbir, zeama de la o lamaie, zeama de la o portocala si aproximativ 1 litru de apa.

Nu imi plac lichidele dulci si consider ca nu potolesc setea, asa ca am preferat sa pun cateva picaturi de stevia rebaudiana in licoare in loc de sirop de artar, sirop de agave sau miere – asa cum era in reteta Ligiei. Miere oricum nu ii dau inca lui D.

Lui D i-a placut mai mult varianta care continea si portocala, mai mult decat prima pe care am incercat-o si care avea doar lamaie.

Cu o singura radacina de ghimbir pe care o cumparati de la supermarket preparati mai multe portii de gingerata – se pune o bucata mica pentru ca este foarte aromat si iute.

Printre recomandarile ghimbirului am gasit ca este adjuvant in tratamentul a numeroase afectiuni: sensibilitate la frig, dureri de gat, guturai, astm, gripa in faza incipienta, reumatism, rau de masina, rau de miscare, rau de inaltime, senzatie de voma persistenta, tulburari de apetit, digestie dificila, indigestie, gastrita hipoacida, astenie fizica si psihica, convalescenta, balonare.

Zeama de lamaie cu apa formeaza o solutie bazica (si nu acida – asa cum am putea crede) care ne ajuta in problemele de aciditate gastrica, inlatura senzatia de foame si are multe vitamine.

Despre efectele date de stevia rebaudiana cititi mai multe AICI!

Gingerata este potrivita inclusiv dupa mesele copioase pentru ca ajuta digestia si inlatura balonarea. Eu am baut-o si pentru hidratare dupa antrenament.

4 răspunsuri so far »

  1. 1

    Lavinie said,

    Super!!!!!!!! Am si eu gingerata Ligiei pe lista de TO DO, dar inca nu m-am mobilizat sa o pregatesc. Zi-mi daca ai pus o bucata de ghimbir cat o nuca sau cat un cartof sau cat?

    • 2

      Ioana said,

      Am pus cam cat o nuca, dar tinand cont de faptul ca ghimbirul pe care l-am gasit la market era tanar (deci nu foarte iute) puteam pune si ceva mai mult. Mi-a fost si teama sa nu cumva sa fie prea iute pt Dinu.
      Am uitat sa spun ca la sfarsit am preferat sa o strecor (prin sita pt ceai), desi se poate bea si fara a fi strecurata 🙂

      • 3

        Lavinie said,

        Gata, am testat-o, e super tare! Am dar ghimbirul pe razatoare. Am pus 10 picaturi de stevia. Luca s-a strambat dar il mai „curtez” maine cu o gingerata:)

  2. 4

    […] decât îmi place gingerata sau poate doar pentru că e noua… Mai mult decât atât, îi place şi lui D, acest copil […]


Comment RSS · TrackBack URI

Lasă un comentariu